آیا شیر سویا برای کاهش وزن مفید است؟







شیر سویا یک جایگزین بسیار محبوب شیر غیر لبنی، انتخاب ارجح در میان گیاهخواران و افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز است. شیر سویا که منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است، به دلیل فهرست طول، از فواید سلامتی، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تحقیقات خواص شیر سویا در کاهش کلسترول را تضمین می کند (فیتوسترول های موجود در سویا جذب کلسترول را مسدود می کند و به همین دلیل است که سلامت قلب را بهبود می بخشد). شیر سویا همچنین چربی اشباع کمی دارد و همچنین دارای فیبر خوبی است. همچنین ریبوفلاوین و ویتامین B12 وجود دارد که متابولیسم را افزایش می دهد. با فواید بسیار زیاد شیر سویا، یک سوال متداول وجود دارد که اغلب از ما پرسیده می شود – آیا شیر سویا برای کاهش وزن مفید و بی خطر است، به خصوص که در مورد خواص تقلید کننده استروژن شیر سویا و فرآورده های آن بحث و جدل های زیادی وجود دارد.

کاهش وزن شیر سویا

شیر سویا چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

فقط 54 کا،ی در 100 میلی لیتر شیر سویا با تقریباً 4 گرم پروتئین برای همان مقدار وجود دارد. پروتئین گیاهی بالای آن شما را برای مدت طول،‌تری سیر نگه می‌دارد، اشتها را کاهش می‌دهد و همچنین کا،ی زیادی می‌سوزاند. سویا دارای مواد مغذی افزایش دهنده متابولیسم مانند کلسیم، منیزیم، روی، آهن، ویتامین B12 و غیره است. تحقیقات انجام شده در بین بیماران چاق نشان داد که شیر سویا می تواند به کاهش دور کمر، BMI و همچنین درصد توده بدن کمک کند. با وجود داده‌های بسیار برای حمایت از اثربخشی، عاقلانه است که محصولات مبتنی بر سویا را در کاهش وزن بگنج،د.

آیا شیر سویا هورمون ها را مختل می کند؟

در مورد اینکه چگونه ایزوفلاون‌های موجود در سویا تمایل به تغییر هورمون‌ها و اتصال به گیرنده‌های استروژن در بدن و تداخل با فعالیت‌های غدد درون ریز دارند، بحث‌های زیادی وجود دارد. مشخص شده است که ایزوفلاون‌ها و فیتواستروژن‌های موجود در محصولات گیاهی مانند میمیک سویا بر فعالیت استروژن تأثیر می‌گذارند و بر سلامتی تأثیر می‌گذارند، به ندرت هیچ مطالعه انس، در مورد تمام اثرات منفی روی حیوانات دیده شده است، در حالی که سویا فواید سلامتی قابل توجهی دارد. – مانند کاهش سرطان سینه همانطور که قبلا ذکر کردیم، اثرات نامطلوب مرتبط با سویا محدود به مطالعات حیو، است، در حالی که مطالعات و تحقیقات زیادی برای حمایت از مزایای سلامتی سویا وجود دارد.

به طور خلاصه، فواید زیبایی و سلامتی متعددی در شیر سویا وجود دارد، به خصوص در مورد کاهش وزن به دلیل محتوای پروتئین بالا. این شیر ،وماً در میان گیاهخواران و گیاهخواران مورد علاقه نیست، شیر سویا برای همه ،، است که می خواهند پروتئین مصرفی خود را برای افزایش تلاش های کاهش وزن افزایش دهند. مهمتر از همه، اگر کاهش وزن در ذهن شماست، بررسی کنید برنامه زیبایی Rati برای برنامه های رژیم لاغری شما

14 نکته زیبایی که افراد مشهور بالیوود دنبال می کنند تا جوان به نظر برسند
28 غذایی که برای دور کمر شما مضر است








منبع: https://makeupandbeauty.com/soy-milk-good-weight-loss/