آیا غذای سرخ شده در هوا برای کاهش وزن مفید است؟







جهان بالا،ه با افزایش خطرات سلامتی مرتبط با مصرف بیش از حد روغن بیدار شده و بنابراین به دنبال راه هایی برای کاهش مصرف آن است. از آنجایی که سرخ ، عمیق به روغن زیادی نیاز دارد، افرادی که از سلامتی آگاه هستند و می خواهند غذایشان ترد بدون روغن اضافی باشد، سرخ کن های هوای فانتزی را به خانه می آورند. تنها در ایالات متحده، فروش سرخ کن بادی طی دو سال گذشته 76 درصد افزایش یافته است! اعتقاد بر این است که سرخ ، در هوا جایگزین سالمی برای سرخ ، عمیق است زیرا به کاهش خطرات سلامتی مرتبط با غذاهای عمیق کمک می کند و سرخ ، در هوا همان بافت غذاهای سرخ شده را می دهد. در هند نیز، از پاکورا گرفته تا سمبوسه، هر چیزی که از طریق هوا سرخ می‌شود، به ،وان «سالم» شناخته می‌شود. اما آیا غذای سرخ شده در هوا برای کاهش وزن مفید است و آیا باید تمام امیدهای کاهش وزن خود را در سبد سرخ کن هوا قرار دهید؟ بیایید دریابیم:

سرخ ، غذا در سرخ کن بادی

چرا سرخ ، عمیق برای سلامتی و کاهش وزن خوب نیست؟

1. حتی سالم‌ترین روغن‌ها، به ،وان مثال، روغن زیتون، می‌تواند کا،ی بالایی داشته باشد (تا 124 کا،ی در هر قاشق غذاخوری!) روغن‌های دیگری که معمولاً برای سرخ ، عمیق استفاده می‌شوند، مانند روغن‌های دانه و روغن‌های گیاهی، پیش‌التهاب هستند، التهاب را در بدن افزایش می‌دهند، استرس ا،یداتیو را افزایش می‌دهند، منجر به آسیب سلولی می‌شوند و در نتیجه باعث افزایش وزن می‌شوند.
2. اعتقاد بر این است که ،یبی به نام آکریل آمید که در نتیجه واکنش بین اسیدهای آمینه خاص و قندها (در غذاهای نشاسته ای غنی از آسپاراژین مانند سیب زمینی) ایجاد می شود، زم، که در دمای بالا مانند سرخ ، عمیق پخته می شود، خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش می دهد. سطوح بالای آکریل آمید در محصولات سیب زمینی سرخ شده یافت شده است. همچنین بخو،د: “5 دلیل واقعی که شما هوس سیب زمینی سرخ کرده دارید!”
3. روغن های نیمه هیدروژنه مانند روغن نباتی که در برخی رستوران ها و فست فودها برای سرخ ، عمیق استفاده می شود، ممکن است حاوی مقدار زیادی چربی ترانس باشد. مطالعات نشان داده اند که مقدار زیاد ترانس چربی در رژیم غذایی می تواند منجر به چاقی و مقاومت به انسولین شود. انتخاب روغن‌های سالم مانند روغن زیتون و تغییر روش‌های پخت جایگزین مانند کباب ،، بخار پز ،، سرخ ، هوا و غیره به حذف چربی‌های ترانس از رژیم غذایی شما کمک می‌کند.

سرخ کن هوا چگونه کار می کند؟

سرخ کن های بادی وسایلی هستند که نتایج ترد مانند غذاهای سرخ شده سنتی ایجاد می کنند. سرخ کن هوا یک وسیله آشپزخانه است که با چرخاندن هوای گرم در اطراف آن و با استفاده از مک،زم همرفت، غذا را طبخ می کند. برخلاف نامش، سرخ کن هوا در واقع غذا را به م،ای سنتی غوطه ور ، آن در روغن داغ سرخ نمی کند. در عوض، از فناوری هوای سریع برای تولید نتایج ترد و یکنواخت، مشابه غذاهای سرخ شده، اما با روغن بسیار کمتر استفاده می کند. اجزای اصلی سرخ کن هوا شامل یک ،صر گرمایش و یک فن قدرتمند است. ،صر گرمایش گرما تولید می کند و سپس توسط فن در سراسر محفظه پخت به گردش در می آید. هوای گرم به سرعت غذا را احاطه می کند و در حین پختن داخل آن یک لایه بیرونی ترد ایجاد می کند. بنابراین، سرخ کن بادی به شما غذای ترد و ترد می دهد، مشابه غذاهای سرخ شده با مقدار کمی روغن. هوای گرمی که در سرخ کن هوا به گردش در می آید، نیاز به استفاده از چندین فنجان روغن را از بین می برد، در بیشتر مواقع فقط 1 قاشق غذاخوری روغن مورد نیاز است.

فواید سرخ ، هوا:

1. روغن کمتری مورد نیاز است: یکی از مزایای عمده استفاده از سرخ کن هوا این است که در مقایسه با سرخ ، عمیق به روغن کمتری نیاز دارد. در سرخ ، عمیق سنتی، غذا به طور کامل در روغن داغ غوطه ور می شود، که منجر به جذب روغن بیشتر می شود و می تواند حتی کا،ی غذای معمولی را متراکم کند. در مقایسه با سرخ ، هوا فقط به ۱ قاشق غذاخوری روغن نیاز دارد و تنها با تغییر روش پخت، می تو،د کا،ی زیادی را ذخیره کنید.
2. عدم نیاز به استفاده مجدد از روغن: هر بار که روغن برای پخت و پز گرم می شود، دچار تغییرات شیمیایی و ت،یب می شود. حرارت دادن مکرر می تواند منجر به تشکیل ،یبات مضر مانند رادیکال های آزاد و چربی های ا،ید شده شود. مصرف منظم این چربی های ت،یب شده یا ا،ید شده ممکن است اثرات منفی بر سلامت داشته باشد و به طور بالقوه به افزایش وزن کمک کند. برخی روغن‌های پر از چربی‌های اشباع یا ترانس، زم، که چندین بار مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند تأثیر مضری بر سلامتی داشته باشند و به افزایش وزن کمک کنند.
3. محتوای آکریل آمید را کاهش می دهد: سرخ کن های هوا معمولاً غذا را در دمای پایین تری نسبت به سرخ ، عمیق طبخ می کنند. آنها همچنین رطوبت اضافی غذاها را از بین می برند و محیط خشک سرخ ، در هوا می تواند به به حداقل رساندن شرایط مساعد برای تشکیل آکریل آمید کمک کند.
4. به از بین بردن چربی ترانس کمک می کند: محققان می گویند رژیم های غذایی سرشار از چربی ترانس باعث توزیع مجدد بافت چربی در اطراف ناحیه شکم می شود که منجر به چربی شکم می شود! روغن‌های پخت و پز معمولاً در مورد چربی‌های ترانسفید مظنون هستند و کاهش مصرف روغن می‌تواند به حذف چربی‌های ترانس از رژیم غذایی شما کمک کند.
6. مواد مغذی را بهتر حفظ می کند: سرخ ، هوا می تواند به حفظ مواد مغذی بیشتری در غذا در مقایسه با سرخ ، عمیق کمک کند.

نحوه به حدا،ر رساندن مزایای سرخ ، هوا:

1. از اسپری پخت و پز استفاده کنید – اسپری های پخت و پز یک پوشش یکنواخت روغن را اسپری می کنند و به شما امکان می دهد روغن کمتری مصرف کنید. با استفاده از اسپری پخت و پز به جای ریختن یا برس زدن مستقیم روغن روی غذا، می تو،د میزان کا،ی غذاهای سرخ شده خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. این می تواند با کاهش کا،ی دریافتی شما به کاهش وزن کمک کند.
2. از روغن های سالم مانند روغن زیتون استفاده کنید – همانطور که در بالا ذکر کردیم، روغن های پخت و پز خاصی می توانند التهاب را در بدن افزایش دهند، بنابراین به جای آن به روغن زیتون بروید که به مبارزه با التهاب کمک می کند.
3. از سرخ ، چیزهایی مانند سمبوسه، پاکورا، سیب زمینی سرخ کرده اجتناب کنید – به خصوص اگر می خواهید وزن کم کنید و می خواهید کا،ی دریافتی خود را کاهش دهید. حتی یک سرخ کن بادی نمی تواند سمبوسه و سیب زمینی سرخ کرده را به چیزهایی برای کاهش وزن تبدیل کند.
4. از سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کدو سبز، هویج، چغندر و حتی تربچه برای تهیه چیپس سالم استفاده کنید. از برش های سیب هم می تو،د چیپس درست کنید!

5. سبزیجات کم کا،ی مانند کلم بروکلی، گل کلم، سیب زمینی شیرین را با هوا سرخ کنید و از احساس گناه پاک کنید.
6. از سرخ ، ناگت مرغ فوق فرآوری شده و سایر غذاهای بسیار فرآوری شده در هوا خودداری کنید. ناگت های مرغ فوق فرآوری شده اغلب حاوی مواد افزودنی، نگهدارنده و مواد ناسالم هستند که ممکن است ارزش غذایی مطلوبی را ارائه نکنند. همچنین بخو،د: “10 غذای فوری برای کاهش وزن.”

به طور خلاصه، سرخ ، هوا بسته به غذایی که برای پخت و پز انتخاب می کنید، جایگزین بهتری برای سرخ ، عمیق است. بنابراین، سالم بودن یا نبودن سرخ ، در هوا عمدتاً به آنچه در آن می‌پزید بستگی دارد. اگر هدف شما کاهش وزن است، باید بیشتر از قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در سبد سرخ ،ی انجام دهید. برای سوزاندن چربی های اضافی و برنامه های رژیم غذایی باید نوع من، غذا، به مقدار من، و فعالیت بدنی داشته باشید تا دچار کمبود کا،ی شوید. رژیم غذایی راتی بیوتی می تواند به کاهش وزن شما بدون رژیم غذایی سخت کمک کند. یک سرخ کن هوای فانتزی در آشپزخانه راه مطمئنی برای رسیدن به وزن هدف یا شکم دستشویی نیست. همچنین این تصور اشتباه وجود دارد که “هر” غذایی وقتی از سرخ کن بیرون می آید “سالم” است، – اینطور نیست! از سرخ ، هوا می توان برای طبخ غذاهای سالم مانند سبزیجات، توفو، پنیر، ماهی، مرغ استفاده کرد. اما برای تهیه پاکورا و سمبوسه، سرخ کن هوا را برای یک روز بار، ذخیره کنید!

5 دلیل واقعی که شما هوس سیب زمینی سرخ کرده دارید!
10 غذای فوری برای کاهش وزن








منبع: https://makeupandbeauty.com/air-fried-food-good-weight-loss/