آیا نان خمیر ترش برای کاهش وزن بهتر از نان قهوه ای است؟







نان راحت‌ترین صبحانه است، به م،ای واقعی کلمه زمان نمی‌برد و به همین دلیل است که یک صبحانه اصلی در سراسر جهان است. مخصوصاً برای زنبورهای پرمشغله و آنهایی که برنامه‌های شلوغی دارند، به راحتی می‌توان چیزی با نان درست کرد که بتوان آن را در حال حرکت برداشت. اما در طول سال‌های اخیر، عوارض جانبی مصرف نان سفید به طور منظم باعث شده است که مردم بایستند و توجه کنند و به دنبال نسخه‌های سالم‌تر باشند – و «نان قهوه‌ای» به ،وان بهترین جایگزین ظاهر شد. مشکل نان سفید، کربوهیدرات های تصفیه شده است که به شدت گلوکز خون را بالا می برد و تأثیر منفی بر اشتها دارد. خوردن غذاهای زیاد با کربوهیدرات های ساده می تواند منجر به افزایش وزن ناسالم شود. اما اخیراً انواع دیگری از نان مانند نان چاودار و خمیر ترش وجود دارد که به گفته کارشناسان گزینه های سالم تری هستند. به طور خاص تصور می شود که خمیر مایه برای کاهش وزن نیز مفید باشد، اما این سوال مطرح می شود که آیا بهتر از نان قهوه ای است؟ بیایید دریابیم:

نان خمیر ترش بهتر از نان قهوه ای برای کاهش وزن

نان خمیر ترش چیست؟

نان خمیر ترش از طریق فرآیند ،ر طول، با استفاده از مخمر دوستدار روده (مخمر وحشی) و باکتری های اسید لاکتیک مانند لاکتوباسیلوس آلیمنتریوس، لاکتوباسیلوس برویس و غیره تهیه می شود. ،ر آن نسبت به نان قهوه ای که در آن از مخمر نانوایی استفاده می شود، زمان بیشتری می برد. طعمی تند/ترش و بیرونی پوسته دار و داخلی نرم دارد. همچنین بخو،د: “آیا می توانم نان بخورم و همچنان وزن کم کنم؟”

آیا خمیر ترش بهتر از نان قهوه ای است؟

نان قهوه ای با گندم کامل، با سبوس دست نخورده، با محتوای فیبر بهتر و مشخصات مواد مغذی بهتر تهیه می شود. همچنین نسبت به نان سفید شاخص گلیسمی پایین تری دارد، بنابراین قند خون را افزایش نمی دهد. با این حال، مشکل ا،ر نان های قهوه ای موجود در بازار این است که ممکن است با رنگ کاراملی رنگ آمیزی شده باشد و در حالی که ممکن است مقداری غلات کامل داشته باشد، بسیاری از برندها آرد تصفیه شده را به آن اضافه می کنند.

یک تکه نان سفید:
80 کا،ی
14 گرم کربوهیدرات
0.3 گرم فیبر

یک تکه نان قهوه ای (24 گرم):
75 کا،ی
8.25 گرم کربوهیدرات
1. 1 گرم فیبر.

یک تکه نان خمیر مایه (یک پیمانه / 64 گرم)
174 کا،ی
19 کربوهیدرات
10.44 فیبر رژیمی.

نان خمیر ترش شاخص گلیسمی 54 دارد و به همین دلیل باعث نوسان شدید قند خون نمی شود. همچنین، با محتوای فیبر بالا – شما را برای مدت طول،‌تری سیر نگه می‌دارد و اشتها را کنترل می‌کند.

متخصصان می گویند پروتئین و فیبر نقش مهمی در کاهش وزن دارند. در یک مطالعه در سال 2018، از گروهی از افراد خواسته شد مصرف فیبر و پروتئین خود را افزایش دهند و این افراد توانستند کا،ی قابل توجهی را کاهش دهند و در طول یک آزمایش 12 هفته ای وزن کم کنند.

مطالعه دیگری که توسط محققان کانادایی انجام شد شامل شرکت‌کنندگ، بود که نان خمیر ترش مصرف می‌،د، سطح قند خون ثابتی داشتند و توانستند این تأثیر را در طول وعده غذایی دوم و ساعت‌ها بعد از آن حفظ کنند. این اتفاق به این دلیل رخ داد که فرآیند ،ر احتمالاً نشاسته‌های موجود در نان را تغییر داد و مطمئن شد که به آرامی هضم می‌شوند و قند خون را به شدت افزایش نمی‌دهند و انسولین را افزایش نمی‌دهند. این مطالعه اساساً نشان داد که خوردن نان خمیر ترش برای صبحانه ممکن است به کنترل گرسنگی و اشتها در طول روز کمک کند و به کنترل کا،ی دریافتی کمک کند.

همچنین از آنجایی که خمیر مایه یک غذای ،ر شده است، احتمال کمتری برای نفخ و مشکلات گوارشی وجود دارد. قابل توجه است که ،ر به کاهش فیتات (ضد مواد مغذی) کمک می کند و مواد شیمیایی گیاهی را افزایش می دهد که در مبارزه با التهاب مفید هستند. فرآیند ،ر اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (مانند بوتیرات، پروپیونات و استات) تولید می کند که متابولیسم چربی را تقویت می کند. همچنین باعث سیری می شود و اشتها را مهار می کند.

به طور خلاصه، نان خمیر ترش نسبت به نان قهوه ای امتیاز بهتری دارد زیرا مواد مغذی بیشتری دارد، قند خون را افزایش نمی دهد و محتوای فیبر بالا به کاهش وزن کمک می کند. بنابراین، اگر عاشق نان هستید اما می خواهید وزنتان را هم کم کنید، نان سفید را با خمیر ترش عوض کنید. همچنین، اگر می‌خواهید گزینه‌های بهتر صبحانه سالم را برای کاهش وزن بد،د، ما را بررسی کنید رژیم کاهش وزن در برنامه زیبایی Rati.

آیا می توانم نان بخورم و همچنان وزن کم کنم؟
7 اسپرد سالم روی نان








منبع: https://makeupandbeauty.com/sourdough-bread-better-brown-bread-weight-loss/