بهترین زمان و بهترین روش کاشت نهال | nahalfa


بهترین زمان و بهترین روش کاشت نهال | nahalfa

نهال های ریشه لخت نهال هایی هستند که در زمین پرورش یافته و هنگام کاشت ریشه های آنها نیز دیده می شود. اما نهال های گلدانی همانطور که از اسمشان پیداست در گلدان رشد کرده اند و لذا ریشه های آنها پیدا نیست. برای کاشت هر یک از این نهال ها نکاتی وجود دارد که در این مقاله به تمامی آنها می پردازیم.

  • وجود دارد نکارید، چرا که ممکن است چند سال بعد از کاشت درخت منجر به نهال فا خسارت شود.
  • این موضوع می‌تواند به دلیل وجود و سنتز هورمون‌های رشد مانند اکسین ها و جیبرلین‌ها در انتهای شاخه باشد.
  • به یاد داشته باشید که خاک نباید با کود یا مواد دیگری ترکیب شده باشد.
  • حتی هنگام حفر گودال هم اگر سنگی در خاک دیدید، باید آن را خارج کنید و مطمئن شوید ریشه‌های گیاه بر بستر خاک نرم خوابیده باشد.

با انجام این کار از ظاهر درخت لذت می برید و مطمئن می شوید که درخت شما بهترین چهره خود را در آینده خواهد داشت. در این مرحله می توانید پوششی که در اطراف ریشه وجود دارد، یا پوششی که در اطراف تنه درخت است را جدا کنید. بنابراین برای کاشت درخت خود حتماً دستورالعمل ها را رعایت کنید. ریشه های درخت را بیش از مدت طولانی از ظرف بیرون نکشید و یا کف آن را خیس نکنید.

به چه طریقی می توان ماندگاری پس از برداشت محصولات کشاورزی را افزایش داد؟

برای تهیه کود به توصیه های فروشندگلن کود اکتفا نکنید و حتما با گیاهپزشک مشورت کنید و سپس نسبت به خرید اقدام کنید. در خصوص سموم نیز به جز در مواردی که با آفت خاصی برخورد نکرده اید، از سمپاشی درخت اجتناب کنید . مخلوط پرالیناژ در صورت استفاده به خوبی از ریشه های درخت شما در سال اول کاشت محافظت خواهد نمود.

نکات مهم در کاشت نهال

در واقع درختان کوچک در حیاط خانه گزینه های بهتری برای هرس، اسپری کردن و نگهداری هستند. سعی کنید درخت خود را در محلی بکارید که میزان کافی از نور خورشید به آن برسد. این کار میتواند تا 25 درصد ارزش افزوده به ملک شما بدهد. اگر گیاه ریشه لخت است، قبل از پر کردن گودال، ریشه‌ها را به دقت پهن کنید.

آبیاری چگونه بر بیماری های گیاهی تاثیر میگذارد؟

2- شته، آفتی مرسوم که به تمامی درختان میوه حمله می‌کند و با سم شیمیایی از بین می‌رود. میوه درخت به، به‌ دلیل طعم گس و بافت سفت و سخت آن، شاید طرفداران زیادی برای خام‌ خواری نداشته باشد، اما خواص گوناگون و زیاد آن و داشتن مقادیر فراوان آنتی‌ اکسیدان و ویتامین‌ها و املاح مختلف سبب شده است تا افراد جذب آن شوند. علاوه‌ بر آن رایحه دلنشین و رنگ زرد طلایی آن و بافت صورتی رنگ و نرم و اسفنجی‌ که بعد از پخت پیدا می‌کند، همچنین پکتین موجود در آن باعث شده است تا جای خود را در میان طرفداران تغذیه سلامت، آشپزها و شیرینی پزها حفظ کند. جوانه است که پس از رویش هم شاخه و برگ و هم گل تولید می کند. ریختن اندکی کود دور چاله بدون این که تنه درخت را لمس کند.