دستور پخت بهار: همبرگر چغندر و کینوا



اعتبار تصویر @ Camilla Akrans برای Eat Beautiful

همبرگرهای گیاهی و وگان بسیار محبوب هستند، اما این جایگزین های گوشتی که شما به دنبال آن هستید چقدر سالم هستند؟ بهترین راه برای اطمینان از اینکه بیشترین مواد مغذی را از غذا دریافت می کنید این است که خودتان از مواد تازه و فصلی درست کنید. همبرگر کینوا جایگزین خوشمزه و سالمی برای همبرگر گوشت ، است. کینوا یک غلات بدون گلوتن و پروتئین بالا است که آن را به یک گزینه گیاهی عالی برای ،، تبدیل می کند که می خواهند مصرف گوشت خود را کاهش دهند یا از یک رژیم غذایی گیاهی پیروی کنند، بدون اینکه مواد مغذی را از دست بدهند. چغندر یکی از ،یبات قهرمان فصل بهار من است که به دلیل بتالین هایش که می تواند عملکرد کبد را تقویت کند به سم زدایی کبد معروف است. شما می تو،د در کتاب من Eat Beautiful درباره فواید بی شمار چغندر بیشتر بد،د.

این پست شامل پیوندهای مربوط است

فواید تغذیه ای برگر کینوا چیست؟

کینوا سرشار از پروتئین، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. این یک نمونه نادر از یک پروتئین کامل است، به این م،ی که حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری است که بدن برای رشد و ترمیم به آن نیاز دارد. همچنین منبع خوبی از آهن، منیزیم، فسفر و منگنز است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و اندام‌ها ضروری هستند. خیلی سالم به نظر می رسد که خوشمزه باشد، درست است؟ کینوا را با چغندر، بادمجان، سیر و جو دوسر ،یب کنید و یک همبرگر مقوی و خوشمزه خواهید داشت که برای مهم، های شام عالی است!

فروخته شدی؟ دستور العمل برگر چغندر و کینوا را از Eat Beautiful در زیر بررسی کنید.


دستور تهیه همبرگر چغندر و کینوا

4 برگر درست می کند
260 کا،ی در هر برگر

کینوا 60 گرم
5 قاشق غذاخوری بذر کتان آسیاب شده
6 قاشق غذاخوری آب گرم
بادمجان 1 عدد ،د شده
3 عدد چغندر پخته متوسط، رنده شده
2 حبه سیر، ریز ،د شده
90 گرم جو دوسر بدون گلوتن
روغن، برای پخت و پز
نمک دریا و فلفل سیاه
برای خدمت
4 برش موزارلا بوفالو
4 برگ بزرگ اسفناج یا کاهو

  1. کینوآ را در تابه ای بریزید و 180 میلی لیتر آب بریزید. بگذارید به جوش بیاید، سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زم، که نرم شود بجوش،د.
  2. 2 قاشق غذاخوری از دانه کتان را به یک کاسه کوچک با آب گرم اضافه کنید، با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  3. بادمجان را به مدت 5 دقیقه بخارپز کنید تا آنقدر نرم شود که با چنگال سوراخ شود، سپس به غذاساز منتقل کنید و هم بزنید تا یکدست شود. در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.
  4. حالا چغندر را بادبزن بزنید. سیر، جو و 3 قاشق غذاخوری بذر کتان را اضافه کنید. نبض را بزنید تا ،یب شود، سپس به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. بذر کتان و بادمجان خیس خورده را اضافه کنید و مزه دار کنید. با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.
  5. به شکل چهار برگر درآورید، سپس در سینی فر کاغذی مخصوص فر قرار دهید. حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید.
  6. روغن را در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط ​​بریزید. وقتی داغ شد، همبرگرها را اضافه کنید و هر طرف را به مدت 3 تا 4 دقیقه تفت دهید.
  7. روی آن را با یک تکه موزارلا بریزید و در یک برگ بپیچید تا سرو کنید.

دستور العمل های بیشتر بهاری: بادمجان می پزد | جلبک دریایی نوری رو، | فریتاتا دوستدار بهار

© وندی رو. تمامی حقوق محفوظ است.


منبع: https://wendyrowe.com/wellness/recipe-beet-quinoa-burgers