راهنمای جامع تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست حرفه ای


راهنمای جامع تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست حرفه ای

برای انجام میکاپ و گریم عروس به بهترین شکل ممکن نکات و قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. انتخاب سبک مورد میکاپ و گریم عروس طبق سلیقه‌ی خود و هماهنگی با یک آرایشگر حرفه‌ای برای انجام آن در شب برگزاری جشن عروسی، از جمله نکاتی است که باید در نظر گرفت. انتخاب آرایشگاه خوب و حرفه‌ای و همچنین دارای موقعیت مکانی مناسب، از جمله نکاتی است که برای انجام بهترین میکاپ و گریم عروس باید به آن توجه شود. تجربه‌ی بالا و کار حرفه‌ای یک آرایشگاه و همچنین معروفیت آن بین عموم مردم، اطمینان بیشتری را برای انتخاب آن به افراد می‌دهد. امروزه می‌توان آرایشگران را به طور خصوصی برای انجام کار میکاپ و گریم عروس طی مدت برگزاری مراسم عروسی استخدام کرده تا در صورت بروز هرگونه مشکلات برای میکاپ انجام شده، با اصلاح و ترمیم آن اقدام کرد. چرا که طی برگزاری مجلس به دلیل وجود استرس و تحرک زیاد، ممکن است میکاپ عروس به مرور پاک شده و یا حالتی ماسیده به خود بگیرد.

  • از طرفی اغلب مراکز آموزشی، فروشگاه‌های معتبری را برای خرید کیت آرایشی معرفی می‌کنند.
  • استفاده از رنگ های جیغ و تیره در آرایش دخترانه چندان زیبا نیست و چهره را از حالت طبیعی خارج می کند.
  • بعد از سپری کردن دوره آموزشی خود با مدرکی که در دست دارید بهتر و راحت تر می توانید به عنوان کارآموز در سالن های زیبایی فعالیت کنید.
  • در واقع میکاپ روی فرم ها تاکید نمی کند و تنها به چهره رنگ می دهد.
  • از دیگر ویژگی های این سبک می توانیم به استفاده از رنگ های سرد و گرم، در کنار هم اشاره کنیم.

به یاد داشته باشید که با آنکه ممکن است در آرایش کردن چهره خود حرفه ای باشید، اما آرایش کردن شخصی دیگر تجربه ای کاملا متفاوت است. برای آنکه در مسیر میکاپ آرتیست شدن به خوبی پیش بروید و مهارت خود را افزایش دهید، سعی کنید افرادی را برای آرایش کردن انتخاب کنید که دارای رنگ پوست، شکل صورت، رنگ چشم و سنین مختلف باشند. در این حین، کم کم ست آرایشی مخصوص خود را تهیه کنید که شامل براش ها، محصولات آرایشی مختلف و ابزارهای مورد نیاز شما می شود. پس از چند دقیقه، آرایش زنانه را ادامه داده و به سراغ آرایش چشم می رویم. ابتدا از یک سایه چشم نچرال یا نود برای بیس کار استفاده می کنیم. سپس برای دنباله و گوشه خارجی چشم از یک رنگ تیره تر به کار می بریم.

سبک های میکاپ

اسپری فیکساتور یکی از همین لوازم آرایشی است که به عنوان یکی از تکمیل‌کننده‌های آرایش استفاده می‌شود. خوشبختانه با تولید محصولات آرایشی جدید و خلاقانه، به این موضوع نیز توجه شده است. برخی خانم‌ها، ترفندهای آرایش درست را نمی‌دانند و این موضوع خیلی هم طبیعی است. با خواندن این مقاله، با انواع اشتباهات آرایشی رایج آشنا می‌شوید و دیگر از بابت این مسئله با هیچ چالشی روبه‌رو نخواهید بود. آرایش فرانسوی  یک ظاهر بی‌عیب و نقص را در نهایت زیبایی ایجاد می‌کند و در بین افراد زیادی محبوب است. راهنمایی گام به گام که می‌توانید برای آرایش صورت، چشم و لب از آن استفاده کنید.

سالن زیبایی هلن ملکی

افکت یا مدل به معنای بازی با عناصر تشکیل دهنده آرایش و استفاده از رنگ و حرارت در اجزای صورت است. در واقع، میکاپ آرتیست می تواند با حفظ سبک آرایشی مورد نظر خود، دست به خلق هر گونه افکت یا مدلی در آرایش بزند. سبک یا استایل به معنای شیوه انجام آرایش است که به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می پردازد. انواع سبک های آرایشی را می توان بر اساس چگونگی استفاده از عمق و رنگ و همچنین توازن میان آرایش قسمت های مختلف اجزای صورت دسته بندی کرد. در دنیای میکاپ، چند استایل یا سبک معروف وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سبک کلاسیک، اروپایی، عربی، هالیوودی و … تمامی این سبک ها دارای زیر مجموعه های وسیعی از انواع افکت ها هستند.

استفاده از ریمل و خط چشم

در این مقاله قصد داریم تمام سبک و مدل های آرایش مهم و شناخته شده در جهان را معرفی کنیم. بدون شک بانوان در سراسر دنیا عاشق انواع سبک و مدل آرایش یا میکاپ هستند. این هنر، سلاحی است که یک خانم با کمک آن میتواند خودش را از درون معرفی نماید. همچنین، میکاپ (Makeup) یک زن را زیباتر نشان داده و بدون در نظر گرفتن سن و زمان، اعتماد به نفس آنها را افزایش میدهید.