راه های ماندگاری آرایش صورت الانزا-میکاپیسم


برای داشتن یک آرایش ماندگار که طولانی مدت بر روی پوست شما باقی بماند، بهتر است از انواع محصولات ضد آب مانند ریمل ، خط چشم و… استفاده کنید. همچنین برای داشتن پوستی نرم و لطیف که آرایش اصلاحاً بر روی آن بنشیند، بهتر است از تونر و مرطوب کننده‌های مخصوص پوست صورتتان استفاده کنید. زیرا تونر باعث تنظیم PH و تمیزی کامل صورت می‌شود و به دنبال آن کرم مرطوب کننده نیز به نرمی و لطافت بیشتر آن کمک می‌کند. همه این موارد که بسیار در چهره و زیبایی بیشتر آن تاثیر گذارند، با انجام برخی ترفندهای مهم قابل حل هستند. در ادامه تمامی راه های ماندگاری آرایش برای شما شرح داده شده‌است تا به کمک آن‌ها بتوانید یک آرایش زیبا و مرتب را در طول روز حفظ کنید.

  • باتوجه به اینکه میکاپ و گریم کار زمان بری می باشد و خانم ها فرصت کافی برای آرایش صورت خود ندارند، خانم ها ترجیح می دهند نزد میکاپ آرتیست ها بروند و هزینه های زیادی بابت میکاپ پرداخت کنند.
  • این مدل موها گردن شما را کشیده تر نشان داده و باعث کشیده شدن صورت می شوند.
  • در کلاس هایآموزش گریم و میکاپ(آرایش صورت) ، وسایل و ابزار موردنیاز، توسط آموزشگاه هنرسرا در اختیار هنرجویان محترم قرار داده می شود.
  • علاوه بر استفاده از این محصول، انتخاب نوع مناسب با توجه به نوع پوستتان بسیار مهم است…..

بنابراین برای خط چشم باید رنگی را انتخاب کنید که هماهنگ با رنگ مژه‌ها باشد. اگر موهای بلوند دارید می توانید از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید. حتما سایه را خوب روی پوست پخش کنید که خط اطراف آن به وضوح قابل مشاهده نباشد. رنگ اصلی سایه نباید تا ابرو ادامه پیدا کند و نباید از پشت پلک به اطراف چشم فراتر برود مگر اینکه مدل سایه زدن خاصی مد نظرتان باشد.

بخش سوم: اضافه کردن رنگ به لب‌ها

برای اینکه آرایش دودی برای چشم‌هایتان داشته باشید، از خط چشم‌های مدادی استفاده کنید. اگر خطوط مشخص و باریک می‌خواهید، از خط چشم‌های مایع استفاده کنید. در اطراف خط مژه، با نقطه‌هایی محل خط چشم را مشخص کنید و بعد این نقطه‌ها را به هم وصل کنید تا خطی ممتد و کامل داشته باشید. اگر ابروهای پر دارید یا اینکه آن را قبلا با شیوه‌های مختلف مثلا میکروپیگمنتیشن، میکروشیدینگ یا هاشور ابرو به صورت نیمه‌دائمی آرایش کرده‌اید، نیازی به این مرحله ندارید. این مرحله باعث می‌شود که صورت‌تان بشاش‌تر و روشن‌تر از قبل به نظر برسد.

سپس برس ترکیب کننده سایه را بردارید و رنگ ها را به سمت مرکز چشم بیاورید و با هم ترکیب کنید تا به خوبی ترکیب شوند و خطوط ناخواسته از میان بروند. از نوک انگشت خود استفاده کنید و کمی پرایمر سایه چشم روی چشم خود از ریشه مژه ها تا بالای پلک بزنید. با پودر فیکس کننده کمی روی پرایمر بزنید تا یک زیر ساز مناسب برای سایه چشم شما ایجاد شود و بعد به سراغ مراحل بعد بروید. در این مرحله از آرایش صورت برای افزودن زیبایی صورت می توانید از یک پرایمر سایه چشم استفاده کنید. اما استفاده از پرایمر سایه چشم حتی در یک آرایش دخترانه ساده توصیه می شود و باعث می شود که سایه چشم شما برای مدت زمان طولانی روی چشم بماند. رنگی از مداد ابرو یا پودر را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ موی طبیعی ابروی شما باشد.

توانایی شما پس از دوره میکاپ و گریم

برای داشتن آرایش زیبا توجه داشته باشید که هیچگاه اجازه ندهید آرایش شما آنقدر زیاد و توی چشم باشد. شما می توانید برای این کار از تکنیک های آرایشی جدید استفاده کنید تا آرایش ملایم و شیک داشته باشید.. برای ایجاد چشم هایی درشت تر می توانید از سایه تیره استفاده کنید.

بعضی از خانم‌ها بر این باورند که استفاده از پنکک آن‌ها را از مصرف کرم پودر و کانسیلر بی‌نیاز می‌کند. ولی این یک باور غلط است، زیرا پنکک به خطوط روی پوست نفوذ می‌کند و باعث می‌شود پوست شما چروک و پیر‌تر نشان دهد .توصیه می‌شود از پنکک فقط در ناحیه روی بینی و پیشانی استفاده کنید. ابرو‌های شما تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن چشم‌هایتان دارد. ابرو‌هایی با فرم طبیعی چشم‌ها را درشت‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. ابروهای نازک باعث کشیده شدن چشم‌ها نمی‌شود و به طور کامل ظاهر شما را تغییر می‌دهد. بهتر است برای اینکه مطمئن شوید چه مدل ابرویی به صورت و چشم‌هایتان می‌آید به متخصص این حرفه مراجعه کنید.

البته در صورت تمایل میتواند با خط چشم مایع یک خط چشم نازک بکشید. در آرایش دخترانه خبری از خط چشم های پررنگ، کانتورهای تیره، رژ ها و رژ گونه های پر رنگ و یا سایه های جیغ نیست؛ در این سبک آرایش باید چهره شما به طبیعی ترین حالت ممکن آرایش و آراسته شود. چنانچه دنبال جذابیت بیشتر در آرایش هستید و می خواهید زیباتر به نظر بیایید رژگونه یکی از انتخاب هایی است که به زیبایی شما کمک می کند. برای انتخاب رژگونه مثل کرم پودر باید به رنگ پوست دقت کرد و بر اساس آن بهترین رژ گونه را انتخاب کرد. اینکه از چه رنگ رژ لبی استفاده کنید بستگی به رنگ پوستتان دارد.

استفاده بیش از حد از کرم پودر

قدم اول برای داشتن یک آرایش خوب و بی‌نقص شناختن نوع پوست است. بر اساس انواع پوست ساخته و دسته‌بندی شده‌اند و به این ترتیب شما می‌دانید سراغ چه محصولی از کدام برند بروید تا بیشترین کارایی و پوشش را برای پوستتان داشته باشد. از این به بعد دیگر از بی‌دوام بودن آرایشتان شاکی نخواهید بود.

بنابراین با این روش ساده به صورت بسیار طبیعی لب ها باریک را تبدیل به لب ها قلوه ای می کنید. یکی از پرکاربرد ترین خدمات ارائه شده در سالن های زیبایی میکاپ و گریم می باشد. با توجه به اینکه میکاپ و گریم کار زمان بری می باشد و خانم ها فرصت کافی برای آرایش صورت خود ندراند، ترجیح می دهند نزد میکاپ آرتیست ها بروند و هزینه های زیادی بابت میکاپ پرداخت کنند. هنرجو با گذراندن دوره تخصصی و دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای براحتی وارد بازار کار شده و می تواند منبع درآمدی خوبی از تخصص خود داشته باشد. برای استفاده از پودر فیکس می‌توانید از یک اسفنج مرطوب آرایشی استفاده کنید. اسفنج را در پودر بزنید و آن را به آرامی روی صورت زیر چشم قرار دهید.