راه های ماندگاری آرایش صورت الانزا-میکاپیسم


پرایمرها، ژل‌ها و کرم های نرم و لطیفی هستند که خطوط و منفذهای سطح صورت شما را پر می‌کنند و سطوح زبر را نرم کرده و یک سطح ایده آل برای آرایش شما به وجود می‌آورند. دقت کنید که در حین اسپری کردن سعی کنید نفس عمیق نکشید و تا جایی که می توانید نفس را حبس کنید تا کمتر مواد اسپری وارد ریه ها شما شود. این کار ماندگاری آرایش شما را بیشتر می کند به خصوص اگر احتمال می دهید صورتتان در حین داشتن آرایش تعریق زیادی داشته باشد. به طور معمول، شما باید زیر استخوان های گونه، در کناره های بینی و زیر خط فک خود از کانتورینگ استفاده کنید. با استفاده از کرم کانتور در نزدیکی خط موی خود می توانید پیشانی بزرگ را نیز کوچکتر نشان دهید.

  • برای سایه رنگ های دودی و طلایی و نقره ای گزینه های مناسبی می باشند.
  • ثابت ماندن آرایش بر روی صورت و نامرتب نشدن آن پس از چند ساعت آرزوی هر خانمی است به همین دلیل سوالات و دغدغه‌های بسیاری در زمینه خواهند داشت.
  • این مرحله به پودر کمک می کند تا راه خود را به منافذ و خطوط برای بوجود آوردن سطح صاف‌تر باز کند.
  • طریقه استفاده از اسپری تثبیت کننده به این صورت است که اسپری را حدودا در فاصله بیست تا سی سانتی متری از صورت خود نگه دارید و چهار الی پنج بار اسپری را به صورت خود اسپری کنید.
  • با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که از بیشترین مقدار آن را روی پوست خود بمالید.

رژ لب زدن خیلی ساده به نظر می آید ولی چنانچه رژ لبی که انتخاب می کنید ، با آرایش و رنگ پوستتان هماهنگ نباشد، آرایش شما دیده نخواهد شد و شما زیبا و جذاب به نظر نخواهید آمد. رژلب یا ماتیک یکی از پرطرفدارترین فرآورده های بهداشتی در بین مردم جهان، مخصوصاً در میان خانم هاست. تنوع رنگی رژلب بسیار بالاست بطوریکه امروزه می توانید هر رنگ رژلبی که مد نظرتان باشد را به راحتی در فروشگاه های لوازم آرایشی پیدا کنید.

هدف از کشیدن خط لب مشخص کردن محیط لب‌هایتان نیست، هدف فرم دهی و برجسته کردن لب‌هاست. برای داشتن یک خط لب خوب باید از یک خط لب یک یا دو درجه تیره‌تر از رژ خود استفاده کنید. آن را روی مرز شروع شدن لب‌هایتان بکشید و آن را تا داخل لب خود ادامه دهید. هرچه به داخل لب نزدیک‌تر می‌شود حرکت خط لب را آرام‌تر کنید تا حالت محو به خود بگیرد.

قدم هفتم: رژ گونه

لازم است تمامی برس هایی که برای آرایش استفاده می کنید حداقل یکبار در ماه به طور کامل بشویید. زیرا محل تجمع باکتری و قارچ ها هستند و آلودگی را به صورتتان منتقل می کنند و باعث ایجاد انواع بیماری ها پوستی به ویژه آکنه و اگزما می شوند. بسته به ظاهر مژه هایتان می توانید نوع ریمل را انتخاب کنید.

مراحل آرایش چشم

در این دوره هنرجو با آماده سازی صورت قبل میکاپ، زیر سازی، فون زدن، کانتورینگ، انواع سایه ها، طراحی ابرو و لب و … آشنا می شود. اگر بخواهید صورت خود را به خوبی با کرم پودر بپوشانید، حتماً ریشه‌ی موهای جلوی سر به آن آغشته می‌شوند. پس فراموش نکنید که آرایش خود را از این قسمت هم پاک کنید.

خیلی از بازیگران و آرایش‌های طبیعی که به نظرتان خیلی شیک و ساده به نظر می‌رسند، به دلیل همین مرحله زیرسازی آرایش است که اینطور زیبا جلوه می‌کند. علاوه بر تمام اینها زیرسازی ماندگاری آرایش صورت شما را هم بالا می‌برد. تا حد امکان از رنگ های روشن برای کرم و سایه و رژ گونه فاصله بگیرید.

پرایمر را پایه‌ای برای آرایش خود فرض کنید که کمک می‌کند سطح آرایش شما صاف‌تر باشد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. پرایمرها، ژل‌ها و کرم های نرم و لطیفی هستند که خطوط و منافذ سطح صورت شما را پر می‌کنند و سطوح زبر را نرم کرده و یک سطح ایده آل برای آرایش شما فراهم می‌آورند. در یک میهمانی نه‌تنها نگاه‌ها به لباس شماست بلکه بیشترین توجه‌ها به‌صورت و آرایش موی شماست و چه مهم است انتخاب آرایش صورت که چهره شما را از این‌ رو به آن رو می‌کند. برای این‌که کانسیلر روی پوست شما طبیعی‌تر جلوه کند مقداری کانسیلر روی قسمت پایین پیشانی، پل بینی و چانه بزنید و با اسفنج آرایشی تخم‌مرغی آن را یکدست پخش و محو کنید. کانسیلرها در رنگ‌های مختلف موجود هستند و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند. امروزه از آرایش صورت فقط برای آراسته‌تر کردن صورت استفاده نمی‌شود بلکه از آن می‌توان برای پوشاندن نقص‌های صورت نیز استفاده کرد.

اگر ابروهایتان کم رنگ هستند می توانید به کمک ریمل چشم، آن ها را پر رنگ کنید و اینگونه نیازی به خرید وسیله آرایشی دیگری نخواهید داشت. اسپری تثبیت کننده برای صورت شماست همانگونه عمل می‌کند که اسپری مو برای حفظ مدل موهای شما و به شیوه ای بسیار مشابه انجام می‌شود. اسپری را به فاصله حداقل 8 اینچ از صورت خود نگه دارید، آنگاه چند بار اسپری بزنید تا اطمینان پیدا کنید که همه قسمت‌های صورت شما پوشانده شده است. چنانچه می‌خواهید اطمینان پیدا کنید که آرایش شما از پیشانی تا چانه پوشانده شده است، نخست اسپری را به شکل X در کل صورت خود بزیند، آنگاه با اسپری کردن شکل T ادامه دهید. برای تکمیل آرایش صورت می توانید از برق لب استفاده کنید. برق لب را می توانید به صورت مستقیم یا با استفاده از برس روی لب بزنید.

از یک هایلایتر برای کل پلک خود استفاده نکنید بلکه از یک رنگ تیره‌تر برای استخوان ابرو و از رنگ‌های روشن‌تر در پشت پلکتان استفاده کنید که در نور خورشید جلوه بیشتری دارند. رعایت هماهنگی بین آرایش و لباستان یک اصل مهم در آرایش است. اگر لباس پر زرق و برقی انتخاب کرده‌اید آرایش ملایمی در نظر داشته باشید. استفاده همزمان آرایش زیاد و لباس شلوغ ترکیب قشنگی برای شما نیست. آرایش صورت خود به دوست یا کسی که در کار میکاپ حرفه‌ای نیست نسپارید. پوست شما ارزشمند است و حفاظت و آرایش آن کار هرکسی نیست.