سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو


سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

بر اساس نظر گوگل، لینک های سایت واید دارای ارزش کمی هستند و به دلایل اسپمی، لینک های فوتر توسط کرولر ها بررسی نمی شوند. لینک خارجی به لینکی گفته می شود که از یک صفحه به وبسایتی دیگر داده می شود. لینک های خارجی باعث پرش مخاطب از وبسایت ما به یک وبسایت دیگر می شود اما یکی از نکات سئو محتوا، درج لینک خارجی به وبسایت های معتبر در زمینه مرتبط است. به این دلیل به این صفحات، بن بست گفته می شود که کاربر و خزنده گوگل پس از مشاهده این صفحات راهی برای جستجوی بیشتر در سایت ندارد. همانطور که گفته شد ایندکس شدن یک صفحه از وبسایت مساوی است با آغاز فرایند سئو.

  • کاربران و موتور‌های جستجو عاشق محتوا‌های پیدا‌شدنی و به خوبی طبقه بندی شده‌اند.
  • در واقع این بخش از سئو به بهینه‌سازی محتوای شما و عناصر قابل مشاهده برای موتورهای جستجو می‌پردازد.
  • علاوه بر لینک های داخلی از طریق عناصر گفته شده در بخش قبل، لینک دادن به سایر صفحات مرتبط از داخل بدنه صفحه نیز اقدام مناسبی است.
  • در مورد سئو هم مثل هر چیز دیگری یک سری سوءتفاهمات وجود دارد که صلاح دیدیم در این قسمت در مورد رایج‌ترین‌هایشان توضیح دهیم.
  • به عبارت دیگر شاید دیگر نیاز نباشد جستجو کننده مجددا به صفحه نتایج گوگل برگردد و به سراغ مقاله دیگری برود و یا اگر هم این کار را انجام داد، قبلا مدت زمان طولانی در سایت شما سپری کرده باشد.

اگر حاوی کلمه کلیدی هدف باشد، اینگونه به گوگل اطلاع می دهید که صفحه ای که به آن لینک می دهید درباره چیست. این عامل، مهم ترین فاکتور سئو نیست، اما می تواند تا حدودی کمک کننده باشد. وقتی در مورد موضوع خاصی محتوا می نویسید، طبیعی است که کلمه کلیدی مورد نظر در عناصر داخلی صفحه که محتوای صفحه را خلاصه می کنند ظاهر شود. در عوض، ما آنها را در یک موضوع یعنی نحوه ایجاد یک وبلاگ گروه بندی میکنیم و سپس آن را در یک راهنمای جامع پوشش می دهیم که به طور بالقوه می تواند برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه کسب کند.

آیا محتوای بصری در سئو تاثیر گذاری است؟

پس اگر از کیفیت و یا قیمت محصولات و خدمات خود مطمئن نیستید، از سئو انتظار معجزه نداشته باشید. SEO تنها کسب‌وکار شما را با هر ویژگی خوب و بدی که دارد در معرض دید افراد بیشتر قرار می‌دهد. بنابراین اگر افراد زیادی از کسب‌وکار شما بازدید می‌کنند اما آنقدر که باید فروش ندارید بهتر است در استراتژی کسب‌وکار خود بازنگری داشته باشید. در این میدان، کسی برنده است که بتواند جایگاه بالاتری را در نتایج موتورهای جستجو به دست آورد. داشتن تعداد زیادی صفحه با محتوای کپی شده باعث می‌شود که وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو به عنوان وب‌سایتی با محتوای بی‌کیفیت یا فریب‌دهنده شناخته شود. تغییر ساختار URLهای وب‌سایت می‌تواند باعث ایجاد «لینک‌های خراب» (Broken Links) شود و در نتیجه، به ترافیک ارجاعی آسیب برساند و گشتن در صفحه‌های مختلف وب‌سایت را برای مخاطبان دشوار کند.

سرپ گوگل (SERP)

سئو در کسب و کارها و شرکت های بزرگ یعنی ارتباط موثر تیم سئو با تیم فنی، تیم محتوا، تیم محصول و تیم مارکتینگ و UX بر پایه مستندات و بنچ مارک. اما اگر بستر رو خوب ساختی حالا نوبت اینه که با محتوای غنی که تولید میکنی تو ذهن مردم رسوخ کنی، قطعا برندسازی هم بهت کمک میکنه. کانتنت خوبی که خوب منتشر نشه هم مثل همون زنبور بی عسله، پس بهش قدرت بده بذار نفوذ کنه. به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است.

باید این متن‌ها را طوری بنویسید که افراد نابینا نیز بتوانند از آن‌ها برای درک بهتر مطالب شما بهره بگیرند. از مهم‌ترین بخش‌های سئو برای کسب و کارها می‌توان سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی را نام برد که در ادامه این مطلب، توضیحات بیشتری درباره اصول و قواعد آن‌ها می‌خوانید. اعتبار یک وبسایت علاوه بر تعداد بک لینک های با کیفیتی که دریافت می کند، به میزان جستجوی اسم برند، تبلیغات، قدمت دامنه و میزان فعالیت آن، سوشال سیگنال و … بستگی دارد. سئو داخلی را رعایت می کند اما برای دریافت بک لینک دست به دعا بر نمیدارد. بهترین نوع بک لینک و رپورتاژ آگهی را با قوانین صحیح و تکنیک های تجربی می داند و علاوه بر رعایت دستورالعمل ها، کمی هم قوانین خشک را دور می زند.

Keyword یا کلمه کلیدی ایده و موضوعی است که مشخص می‌کند محتوا‌ی شما درباره چیست. در اصطلاح سئو، کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که جستجو‌گران در موتور‌های جستجو وارد می‌کنند. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو دارند؛ چراکه حلقه اتصالی هستند، بین آنچه مردم در جستجو‌ی آن هستند و محتوایی که شما برای پاسخ به این نیاز ارائه می‌دهید. اگر شما از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدید کنندگان مورد نظر و نیاز خود را پیدا نخواهید کرد. چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می‌کند مطابقت ندارد.