معماری سبز یا معماری پایدار بررسی دقیق موضوعات مهم | معماری نواز


معماری سبز یا معماری پایدار بررسی دقیق موضوعات مهم | معماری نواز

همچنین دیوارهای شفاف بنا، این امکان را می دهد که نور طبیعی در ساختمان جاری و نیاز به نور مصنوعی کاهش تعمیرات تاسیسات ساختمان یابد. امروزه معماری جهان در مسیر معمارانه خویش گام بر می دارد و در پی فردایی بهتر می تازد. گروه معماری راژه با درک این پیشتازی معماری و نقش بی بدیل هویتی اش گام در راهی نهاده که فردایی بس روشن در انتظار آن است . ما با درک نقش هویتی معماری به معرفی آثار بنا شده ی آن می پردازیم تا معماران، پژوهشگران و دانشجویان را با عظمت موجود معماری آشنا سازیم و از سویی با ایجاد مسیرهایی تعاملی برای معماران، دانشجویان و جامعه کارفرمائی قدمی در راه اعتلای معماری پرافتخار ایران برداریم . این ساختمان ها در واقع باغ هایی هستند که می توانند آب باران را در خود نگه دارند و از آن برای مصارف مختلف استفاده کنند؛ همچنین در هر یک از ساختمان ها تعدادی پنل خورشیدی وجود دارد که نور خورشید را در روز ذخیره و در شب برای روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی یک سازه علاوه بر توجه به بافت، نور، زیبایی و تناسب باید عوامل دیگر زیست محیطی، انسانی و اقتصادی نیز مد نظر قرارگرفته شوند.

  • معماری پست مدرن توجه بیشتری به اقلیم و فرهنگ و ارزش های فرهنگی هر منطقه دارد.
  • در واقع به وجود آمدن این سبک از معماری واکنشی به زندگی صنعتی و مدرن امروزه است.
  • باشگاه رم یک سازمان غیردولتی است که در سال 1968 در شهر رم تأسیس شد و در مورد مشکلات جهانی تحقیق می‌کند.
  • یکی از جنبه‌های اصلی و اغلب نادیده گرفته شده معماری پایدار، قرار دادن ساختمان در جای مناسب است.[۳۳] اگرچه ساختار محیطی ایده‌آل خانه یا دفتر اغلب یک مکان ایزوله تصور می‌شود، این نوع قرار دادن معمولاً برای محیط زیست مضر است.

این سازه واقع در سواحل جنوبی چین، دارای پانل های خورشیدیست که 10 درصد از انرژی این ساختمان را تأمین می کند. مراحل طراحی و ساخت برج شانگهای از سال 2008 شروع شد و در سال2015 پایان یافت. این ساختمان ترکیبی از چراغ های LED و فلورسنت دارد که نورشان بسته به میزان نور روز، تنظیم می شود. این گروه با 3،000 کارمند، توانسته جایزه گروه برتر را از موسسه تحقیقات روش ارزیابی محیط زیست روی ساختمان کسب کند. باید توجه داشت که این مراحل به یکدیگر مرتبط بوده و مرز مشخصی بین آنها وجود ندارد.

سبک معماری پهلوی

برای مطالعه ایده های بزرگان درباره معماری سبز یا پایدار با ما همراه باشید و بخش های بعدی این مطلب را از دست ندهید. تلاش تفکر پایداری به منظور سازگار نمودن طرح های معماری با محیط پیرامون است. در واقع این تفکر به استفاده از روش های ساخت و ساز متناسب با محیط زیست می پردازد. در حالی که در جوامع شهری، زندگی بومی و سنتی خود را برای یکجانشینی ترک کرده‌اند و معماران وارد عرصه طراحی شده‌اند، هنوز نیز برای ایجاد نمایشگاه‌های مختلف و دیگر فعالیت‌های فرهنگی نیازی مستمر به سازه‌های موقت وجود دارد.

ساختمان خورشیدی گردان و متحرک:

انعطاف پذیری بالا، مصرف حداقل انرژی و راندمان بالا در استفاده از منابع انرژی جزء نکات ضروری در این معماری هستند. از این رو استفاده از منابع محدود موجود در طبیعت کاهش می یابد و آلاینده های زیست محیطی به منظور جلوگیری از اختلال در چرخه طبیعت مدیریت می شوند. این برج توسط گروه معماری Kuiper Comp agnons طراحی شده‌است که در آینده نزدیک عملیات احداثی آن آغاز می‌گردد. در این مجتمع با توجه به الگوهای شهر جاکارتا از مصالح بومی در منطقه اقلیم شهر جاکارتا و نوع بافت شهر استفاده شده‌است. رایت به خوبی دریافت که می‌توان در هماهنگی معماری با محیط طبیعی پیرامون و البته با رعایت جنبه‌های جامعه شناختی به گونه‌ای به ساخت و ساز اقدام کرد که گویی بخشی از طبیعت به‌شمار روند. وی این شیوه معماری را معماری ارگانیک می‌دانست که دارای جنبه‌های مشترک زیادی با معماری سبز است اما تمرکز آن در عین حال بیشتر بر روی فرایند ساخت و ساز و مکان‌یابی است.

سیستم آبدهی خاصی با هدف حفاظت از منابع طبیعی برای گیاهان این مجموعه بکار گرفته شده که در آن از آب باران یا آب تصفیه شده رودخانه، برای آبیاری آن ها استفاده می شود. همچنین گیاهان به جای اینکه مواد مغذی و مورد نیاز خود را از خاک بگیرند از آب دریافت می نمایند. هر سازه ای باید با ملایمت در زمین ناحیه خود قرار بگیرد و با محیط پیرامون خود سنخیت داشته باشد. فرایند جهانی پیشرفت فناوری در زمینه‌های اطلاعات و ارتباطات، منجر به افزایش میزان مصرف، شهرسازی مداوم و رشد بین‌المللی سرمایه‌ها شده و تجارت در سراسر جهان، موجب گردیده فرهنگ با الگوهای جدید نژادی و رابطه‌های فرهنگی به امر غیرمنتظره فرهنگ‌های ترکیبی، تبدیل شود. یکی از عناصر مهم و مقرون‌به‌صرفه هر سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع کارآمد در ساختمان‌ها، عایق‌کاری خوب است. ساختمانی کارآمدتر به توان تولید یا اتلاف گرمای کمتری نیاز دارد، اما ممکن است به ظرفیت تهویه بیشتری برای خروج هوای آلوده داخل خانه نیاز داشته باشد.