پاکسازی پوست با لیزر ؛ مزایا، معایب و مراقبت‌های بعد از آن فروشگاه نیک لیزر


پاکسازی پوست با لیزر ؛ مزایا، معایب و مراقبت‌های بعد از آن فروشگاه نیک لیزر

همانطور که گفته شد؛ پوست برای ساخت سلول‌های جدید و زدودن آلودگی‌ها نیاز به پاکسازی دارد. یکی دیگر از مشکلات رایجی که در پوست ایجاد می‌شود و ظاهر ناخوش آیندی به پوست می‌دهد، کومدون‌ها یا همان جوش‌های سر سیاه هستند. این ضایعات هم علاوه بر سلول‌های مرده و آلودگی‌های سطحی پوست، نیاز به پاکسازی دارند. داشتن مدرک پاکسازی پوست می‌تواند به عنوان یک امتیاز در حرفه مراقبت از پوست در نظر گرفته شود.

  • حتماً پیش از انجام پاکسازی امکانات کلینیک را بررسی کرده و از رعایت بهداشت در آن محیط مطمئن شوید.
  • پاک‌کننده‌های اسیدی باعث لایه‌برداری و یکدست‌سازی پوست می‌شوند پس از آن‌ها نیز استفاده کنید.
  • چرب کردن پوست با روغن ها باعث می شود که غدد سباسه پوست، چربی کمتری تولید کنند.
  • مطمئن شوید که خدماتی که برای پاکسازی دریافت می‌کنید شامل پاکسازی، لایه برداری، رفع جوش‌های سر سیاه، ماسک، بخار دادن و مرطوب کردن پوست است.

این سلول‌ها از پوست محافظت می‌کنند و اولین لایه دفاعی در برابر ویروس‌ها یا عوامل بیماری‌زا به‌شمار می‌آیند. بدن به‌طور طبیعی هر 30 روز یک‌بار (ماهی یک دفعه) سلول‌های سطحی را از بین برده و سلول‌های جدید جایگزین می‌کند. آلودگی‌ها با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست موجب بسته شدن منافذ می‌شوند.

مواد پاکسازی صورت و پوست چیست؟

برای انتخاب محصولات مناسب برای روتین پوستی خود در منزل، می‌توانید با یک دکتر پوست مشورت کنید تا محصولات متناسب به نوع پوستتان را به شما معرفی کند. سپس گاز را خاموش کنید و درِ کتری را بردارید تا بخار آن بیرون بیاید. در حالی که حوله‌ای روی سرتان انداخته‌اید، سرتان را به فاصله‌ای مناسب در معرض بخار کتری قرار دهید.

♦  پوست خود را مرطوب کنید

شستشوی زیاد از حد باعث می‌شود روغن‌های طبیعی پوست از بین برود. پس از شستن صورت با پاک کننده مخصوص بر اساس نوع پوست، آن را با یک حوله نرم خشک شود؛ برای شستشو پوست باید از آب داغ پرهیز شود چراکه باعث خشکی پوست می‌شود. پس از انجام تمام مراحل بازکردن منافذ و خارج‌کردن انواع آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی از سطح و عمق پوست، برای ریلکس شدن، استراحت و آرامش پوست، از ماساژ استفاده کنید. ماساژ، نرمش و واردکردن ضربه‌های ریز برروی پوست، جریان خون را افزایش داده، سلامت و درخشندگی پوست را تضمین می‌کند. گوجه فرنگی خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد و در روشن شدن رنگ پوست هم موثر است.

برای بازشدن منافذ و آماده‌سازی پوست جهت دریافت موثر محصولات مربوط به پاکسازی، از دستگاه‌های بخور کمک بگیرید. این‌کار به ریلکس شدن پوست، بازشدن منافذ و تخلیه جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. باید بدانید که بخوردادن برای افرادی که دارای پوست‌های حساسی هستند، مناسب نیست.