چرا آب برای کاهش وزن ضروری است؟







«حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید» اکنون به یک جمله کلیشه ای تبدیل شده است که ما زیاد به آن توجه نمی کنیم و حتی بسیاری از ما آن را افسانه ای می د،م که «آب زیادی در خود نگه نمی دارد» کاهش وزن. با این حال، مطالعاتی وجود دارد که نشان داده است افزایش هیدراتاسیون از کاهش وزن از طریق بهبود متابولیسم و ​​افزایش لیپولیز کمک می کند. همچنین اعتقاد بر این است که افزایش مصرف آب باعث گرمازایی می شود. علاوه بر این، نسبتاً رایج است که مردم تشنگی را برای سیگنال‌های گرسنگی اشتباه بگیرند، و ما تمایل داریم غذای بیشتری بخوریم در حالی که در واقع فقط باید یک لیوان آب بنوشیم تا این سیگنال‌ها خاموش شود. اشتباه دیگری که انجام می‌دهیم این است که به جای آب ساده به سراغ نوشیدنی‌های شیرین می‌رویم و این تمرین می‌تواند میزان کا،ی را تا حد زیادی افزایش دهد. جدا از این واقعیت که وقتی بدن به خوبی هیدراته می شود، می تواند به طور موثر غذا را تجزیه کند، مواد مغذی را جذب کند و مواد زائد را از بین ببرد، در اینجا چند واقعیت دیگر در مورد اینکه چرا آب برای کاهش وزن ضروری است وجود دارد. در ادامه بخو،د:

چرا آب برای کاهش وزن ضروری است؟

1. اشتها را سرکوب می کند:

با یک تکنیک هوشمند به نام “پیش بارگذاری آب” که به کشش معده کمک می کند، می تو،د احساس سیری ایجاد کنید و خود را از پرخوری عقب بکشید. در این استراتژی، متخصصان توصیه می کنند که نیم ساعت قبل از وعده غذایی اصلی (صبحانه، ناهار و شام)، 500 میلی لیتر آب ساده بنوشید. چنین مقدار آب قبل از غذا به میزان قابل توجهی شکم شما را کشیده و در نتیجه ترشح هورمون گرسنگی «گرلین» کمتر می شود. این بدان م،است که با غذای کمتر و دریافت کا،ی کمتر احساس سیری خواهید کرد. این یک استراتژی موثر برای مق، با پرخوری است. همچنین بخو،د: “آیا نوشیدن آب لیمو روی معده خالی منجر به کاهش وزن سریعتر می شود؟”

2. جلوگیری از احتباس آب:

کم آبی بدن می تواند آب را برای جبران کمبود آب در بدن ذخیره کند. هنگامی که آب در بدن جمع می شود، می تواند منجر به پف کردگی و نفخ شود، به خصوص در اطراف شکم، دست ها و پاها. جای تعجب نیست که احتباس آب می تواند باعث شود که وزن یک فرد از 1 تا 1.8 کیلوگرم در ترازو افزایش یابد! هنگامی که به اندازه کافی آب مصرف می کنید، بدن سدیم اضافی را پاک می کند و آب موجود در آن را آزاد می کند. اگر بدن به خوبی هیدراته شود، به دلیل کاهش احتباس مایعات، وزن در ترازو تغییر نخواهد کرد.

3. متابولیسم را افزایش می دهد:

مطالعات نشان داده اند که داشتن آب باعث تحریک ترموژنز (تولید گرما در بدن) می شود، به خصوص با آب سرد، زیرا بدن باید مقداری انرژی صرف کند تا مایع را تا دمای بدن گرم کند و هر چه بدن شما بیشتر از انرژی استفاده کند، متابولیسم سریعتر با این حال، بلعیدن مقدار زیادی آب به امید کاهش وزن نتیجه مع، خواهد داشت زیرا هیدراته شدن بیش از حد می تواند الکترولیت هایی مانند سدیم را رقیق کند که منجر به سایر نگر، های سلامتی می شود. بنابراین، بیش از حد هیدراته نکنید!

4. آب برای لیپولیز ضروری است:

از آنجایی که 60 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است، نباید تعجب آور باشد که آب برای انجام تمام عملکردها ضروری است، همانطور که در مورد چربی سوزی نیز وجود دارد. اولین مرحله در فرآیند لیپولیز (متابولیز چربی) هیدرولیز است که زم، اتفاق می افتد که مولکول های آب با تری گلیسیرید (چربی ها) در تعامل باشند. به همین دلیل است که نوشیدن آب کافی برای اجرای روان فرآیند چربی سوزی ضروری است. همچنین بخو،د: بهترین زمان برای نوشیدن آب برای تسریع کاهش وزن.

5. کارایی ورزش را بهبود می بخشد:

هیدراتاسیون من، قبل، حین و بعد از ورزش باعث بهبود عملکرد و کارایی می شود. هیدراتاسیون نقش مهمی در عملکرد، پیشگیری از آسیب و بهبودی دارد. انجمن ملی مربیان دو و مید، (NATA) توصیه می‌کند که «ورزشکاران باید یک جلسه تمرینی را با نوشیدن تقریباً 500 تا 600 میلی‌لیتر آب یا نوشیدنی ورزشی 2 تا 3 ساعت قبل از ورزش و 200 تا 300 میلی‌لیتر آب یا نوشیدنی ورزشی اضافی شروع کنند. 10 تا 20 دقیقه قبل از ورزش” برای جلوگیری از آسیب و بهبود عملکرد.

به طور خلاصه، هیدراته ماندن با نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز فواید بی‌شماری دارد که می‌تواند از تلاش‌های کاهش وزن حمایت کند. اولاً، آب کا،ی ندارد، و برای ،، که به دنبال کاهش کا،ی دریافتی هستند، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند. با انتخاب آب به جای نوشیدنی‌های شیرین یا نوشیدنی‌های پر کا،ی، افراد می‌توانند به طور موثری مصرف کا،ی خود را کاهش دهند، که برای مدیریت وزن بسیار مهم است. با این حال، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا کلیوی باید قبل از افزایش مصرف آب با پزشک خود مشورت کنند زیرا می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. در حالی که هیدراته ماندن با نوشیدن آب برای کاهش وزن مهم است، توجه به نوع غذایی که می خورید نیز بسیار مهم است. یک رژیم غذایی متعادل و مغذی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند و می تو،د به چنین برنامه هایی دسترسی داشته باشید رژیم غذایی راتی بیوتی. برای جزئیات بیشتر در برنامه زیبایی Rati مش، شوید.

آیا نوشیدن آب لیمو در معده خالی منجر به کاهش وزن سریعتر می شود؟
بهترین زمان برای نوشیدن آب برای تسریع کاهش وزن








منبع: https://makeupandbeauty.com/water-necessary-weight-loss/