۷ روشی که شکر به اهداف کاهش وزن شما آسیب می رساند







اگر هیچ ، قبلاً این را به شما نگفته است، ما می خواهیم فوراً این را فاش کنیم – شکر می تواند بیشتر از چربی به اه، کاهش وزن شما آسیب برساند! آب نبات، شیرینی، بستنی، شکلات، شیرینی، شیرینی های پخته شده، هر غذایی که قند بالایی دارد می تواند مانع بزرگی در مسیر کاهش وزن شما ایجاد کند. در واقع، حذف شکر می تواند یک بازی را تغییر دهد! علاوه بر این، این تغییر مهم می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن، دیابت نوع 2، مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که ما بیش از آنچه کارشناسان در نظر می‌گیرند در محدوده طبیعی شکر مصرف می‌کنیم – ما دوست داریم انبوهی را به چای، قهوه اضافه کنیم، خوراکی‌ها و دسرهای شیرین بخوریم تا استرس را کاهش دهیم، اعصاب پریشان را آرام کنیم و با ،الت مبارزه کنیم! قند اضافی منجر به افزایش وزن می شود، در مورد آن تردید وجود دارد و اجتناب از شکر به طور فزاینده ای دشوار شده است، زیرا می توان آن را در غذاهای روزمره مانند نان، ماست، سس سالاد، سس کچاپ، تنقلات، غلات، آبمیوه ها، نوشیدنی های بهداشتی و …. خیلی راه های دیگر تعجب می کنید که چرا حذف قند از رژیم غذایی شما بسیار ضروری است؟ ما 7 راه را فهرست می کنیم که در آنها قند به اه، کاهش وزن شما آسیب می رساند.

راه های کاهش وزن قند

1. شکر قند خون را به شدت افزایش می دهد و باعث ترشح انسولین می شود: قند باعث می شود سطح قند خون به شدت افزایش یابد که در عوض باعث واکنش شدید انسولین می شود. همانطور که می د،م، انسولین فقط یک هورمون تنظیم کننده قند خون نیست، بلکه با هدایت سلول های ماهیچه ای و چربی برای تبدیل گلوکز اضافی به چربی و ذخیره آن برای آینده، ذخیره سازی را تشویق می کند. در حالت ایده آل، باید از هر چیزی که باعث افزایش شدید انسولین می شود اجتناب کنید و قند در آن دسته قرار می گیرد. همچنین بخو،د: 14 ماده غذایی که برای کاهش وزن بدتر از شکر سفید هستند.
2. شکر باعث هوس ها می شود: آیا می د،د مغز ما در واقع با تحریک ترشح هورمون های “احساس خوب” مانند دوپامین به ما برای خوردن شکر پاداش می دهد. هرچه قند بیشتری بخورید، ترشح دوپامین بیشتر می‌شود و دفعه بعد برای افزایش دوپامین مشابه قبلی، میل شدیدتری پیدا می‌کنید.
3. شکر در مدت زمان کوتاهی شما را گرسنه می کند: هنگامی که یک وعده غذایی سرشار از قند می خورید، لوزالمعده انسولین ترشح می کند تا قند خون را متعادل کند، هورمونی که گلوکز اضافی را به سلول های بدن هدایت می کند. هنگامی که گلوکز خون پس از فعالیت انسولین کاهش می یابد، ممکن است کاهش انرژی را تجربه کنید و به زودی برای تجدید انرژی در بدن احساس گرسنگی کنید. هرچه قند بیشتری مصرف کنید، زودتر احساس گرسنگی خواهید کرد! نکته کلیدی این است که از یک رژیم غذایی متعادل با مقدار بهینه فیبر، پروتئین، چربی های سالم، ویتامین ها، مواد معدنی استفاده کنید تا از جهش شدید گلوکز خون جلوگیری کنید.
4. باعث نفخ می‌شود: آیا می‌د،د، باکتری‌های بد روده عاشق خوراکی‌های شیرین هستند و زم، که گلوکز اضافی در بدن وجود دارد، رشد می‌کنند. هنگامی که شکر اضافی مصرف می کنید، به روده می رود، جایی که باکتری های بد را تغذیه می کند، عوارض جانبی آن تجمع گاز و نفخ است.
5. کا،ی خالی زیاد: شکر مقدار زیادی کا،ی خالی دارد که فاقد هر گونه ماده مغذی است. مقدار زیادی کا،ی خالی توسط بدن به چربی تبدیل می شود و برای ذخیره سازی در زیر پوست و اطراف اندام ها جمع می شود.
6. ایجاد مقاومت به انسولین: در میان انبوهی از عوارض نامطلوب که قند می تواند ایجاد کند، می تواند افراد را به انسولین مقاوم کند. جای تعجب نیست که ،، که مقاومت به انسولین دارند با مشکلات وزن دست و پنجه نرم می کنند. با مصرف بیش از حد قند، سلول‌های بدن به تلاش‌های انسولین پاسخ نمی‌دهند و این رفتار باعث می‌شود انسولین بیشتری توسط پانکراس پمپ شود. همانطور که قبلا ذکر شد، انسولین ذخیره چربی را تشویق می کند و بنابراین کاهش وزن را به یک کار دشوار تبدیل می کند.
7. شما را به آن معتاد می کند: تحقیقات نشان می دهد که قند تأثیری مشابه مواد مخدر مانند هروئین، کوکائین بر روی مغز دارد زیرا باعث ترشح هورمون حس خوب دوپامین می شود که همیشه شما را به دنبال قند بیشتر می کند. چرا شانس واقعی معتاد شدن به قند وجود دارد.

خلاصه، مصرف شکر را کاهش دهید و قندهای اضافه شده را به طور کامل حذف کنید. قندهای طبیعی مانند قندهای موجود در میوه ها استثنا هستند. کارشناسان توصیه می کنند برای شیرین ، چای و قهوه، استویا را تغییر دهید. از شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید زیرا شناخته شده اند که میکروبیوم روده را تغییر می دهند. مهمتر از همه، اگر کاهش وزن در ذهن شماست، آن را بررسی کنید برنامه های رژیم غذایی راتی بیوتی در برنامه Rati Beauty که در آن می‌تو،د بدون رژیم‌های سخت، با خوردن غذاهای معمولی، ساده و خانگی وزن کم کنید. علاقه مند؟ هم اکنون اپلیکیشن Rati Beauty را دانلود کنید.

14 غذایی که برای کاهش وزن بدتر از شکر سفید هستند
خوردن این چیزهای ساده می تواند هوس ها را کاهش دهد








منبع: https://makeupandbeauty.com/sugar-hurt-weight-loss-goals/