آیا تعریق بیشتر به معنای کاهش چربی بیشتر است؟







یک تصور غلط رایج وجود دارد که هر چه بیشتر عرق کنید، چربی بیشتری از دست می دهید! با این حال، این باور صحیح نیست. عرق ، زیاد، عرق ، آن در باشگاه ،وماً به م،ای آب شدن لایه های چربی نیست. هدف اصلی از عرق ، بدن شما خنک شدن است. تعریق که به ،وان تعریق نیز شناخته می شود، یک عملکرد طبیعی بدن است که به تنظیم دمای بدن و حفظ هموستاز کمک می کند. از طریق غدد عرقی که در سراسر پوست پخش می شوند، رخ می دهد. هنگامی که دمای مرکزی بدن از حد معینی بالاتر می رود، مغز سیگنال هایی را به غدد عرق می فرستد تا شروع به تولید عرق کنند. هنگامی که غدد عرق تحریک می شوند، عرق را از طریق منافذ ریز به نام منافذ عرق بر روی سطح پوست آزاد می کنند. سپس عرق در سراسر سطح پوست پخش می شود. عرق ، نقش مهمی در خنک ، بدن دارد. با تبخیر عرق، گرما را از بدن دفع می کند و در نتیجه دمای بدن را تنظیم می کند. تعریق نه تنها تحت تأثیر دما، بلکه تحت تأثیر عوامل دیگری مانند فعالیت بدنی، استرس عاطفی، تغییرات هورمونی و برخی شرایط پزشکی قرار می گیرد. علاوه بر این، شدت تعریق بسته به عواملی مانند سطح تن، اندام، اندازه بدن و ژنتیک می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. عرق ، سطل ها در حین انجام یوگای گرم، کاردیو می تواند به ما این تصور را بدهد که لایه های چربی همراه با عرق آب شده اند، اما این تئوری چقدر آب را نگه می دارد؟ بیایید دریابیم:

آیا تعریق بیشتر به م،ای کاهش چربی بیشتر است؟

بنابراین، آیا تعریق بیشتر به م،ای کا،ی سوزی بیشتر است؟

تعریق پاسخی به افزایش دمای بدن است که در حین فعالیت بدنی یا در محیط های گرم و مرطوب رخ می دهد. در حالی که ورزش با سوزاندن کا،ی به کاهش چربی کمک می کند، عرق ، به تنهایی مقدار قابل توجهی کا،ی را نمی سوزاند. کاهش چربی با ایجاد کمبود کا،ی، عمدتاً از طریق رژیم غذایی و مکمل همراه با ورزش اتفاق می افتد. راه ایده آل برای ایجاد ،ری کا،ی، مصرف کا،ی کمتری نسبت به میزان مصرفی در طول زمان است. همچنین بخو،د: «۹ نکته برای کاهش وزن آسان‌تر».

بنابراین، هنگامی که عرق می کنید، آب بدن خود را از دست می دهید، که می تواند به طور موقت وزن کلی شما را کاهش دهد. این کاهش وزن ا،راً وزن آب است و با آبرس، مجدد به سرعت می توان آن را به دست آورد. نشان دهنده کاهش چربی نیست. از جنبه منفی، تعریق بیش از حد بدون مصرف مایعات کافی می تواند منجر به کم آبی بدن شود. کم آبی بدن می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. بنابراین، برای حفظ هیدراتاسیون من،، مهم است که مایعات از دست رفته در اثر تعریق را دوباره پر کنید.

بنابراین، آیا کمربند سونا می تواند چربی شکم را آب کند؟

کمربندهای سونا معمولاً به ،وان کمک های کاهش وزن به بازار عرضه می شوند و ادعا می کنند که می توانند با عرق ، شما به سوزاندن چربی کمک کنند. با این حال، این ادعاها نادرست و گمراه کننده هستند. در حالی که درست است که تعریق می تواند منجر به کاهش وزن موقت شود، کاهش وزن در درجه اول به دلیل از دست دادن آب است، نه کاهش چربی. هنگامی که عرق می کنید، بدن شما آب از دست می دهد، که می تواند به طور موقت وزن شما را کاهش دهد و این کاهش وزن به سرعت با آب رس، مجدد دوباره به دست می آید. کمربندهای سونا برای تولید گرما و افزایش تعریق در ناحیه مورد نظر طراحی شده اند و با ادعای کاهش چربی شکم در اطراف کمر بسته می شوند. با این حال، کاهش لکه ها یک افسانه است و قطعا نمی تو،د با تعریق زیاد از طریق کمربند سونا، چربی شکم را از بین ببرید. همچنین کمربند سونا باعث افزایش سرعت چربی سوزی یا افزایش متابولیسم نمی شود. افزایش دمای بدن و تعریق ناشی از کمربندهای سونا ممکن است منجر به افزایش موقتی در مصرف کا،ی شود، اما این اثر حداقل است و به اندازه کافی قابل توجه نیست که باعث از دست دادن چربی قابل توجهی شود.

مهمتر از همه، ممکن است کا،ی زیادی بدون تعریق بسوز،د – مانند پیاده روی سریع، شنا، وزنه زدن، یوگا و غیره. گاهی اوقات، این تصور شما را به جبران بیش از حد با خوردن غذای بیشتر، به ویژه پس از یک جلسه تمرین قلبی عرق کرده، سوق می دهد. همچنین، به یاد داشته باشید که میزان عرق تولید شده در افراد متفاوت است و تحت تأثیر عواملی مانند ژنتیک، سطح آمادگی جسم، و شرایط محیطی است. برخی افراد به طور طبیعی بیشتر از دیگران عرق می کنند، اما ،وماً نشان دهنده کاهش چربی بیشتر نیست. تمام امید خود را به تعریق زیاد نکنید، زیرا ممکن است منجر به کم آبی بدن، سرگیجه، خستگی و حتی اختلال در تمرکز ذهنی شود.

به طور خلاصه، عرق ، روش طبیعی بدن برای خنک شدن و حفظ دمای طبیعی بدن است. در طول یک جلسه تمرینی، زم، که تعریق بیش از حد را تجربه می کنید، نشان می دهد که بدن شما در حال کار برای تنظیم دمای خود و بازگشت به حالت راحت است و بدون ایجاد ،ری کا،ی (در درجه اول از طریق رژیم غذایی)، عرق ، سطل ها باعث کاهش قابل توجه چربی نمی شود. . برای ایجاد ،ری کا،ی بدون محرومیت غذایی، دانلود کنید برنامه زیبایی Rati برای برنامه های رژیم لاغری شما

آیا کمربندهای کاهش وزن/چربی سوز واقعا کار می کنند؟
9 نکته برای کاهش وزن آسان تر








منبع: https://makeupandbeauty.com/more-sweating-means-more-،-loss/