آیا غذای کاهش وزن گران است؟







تبلیغات در مورد پودرهای پروتئین، غذاهای وارداتی، وعده های غذایی کاهش دهنده اشتها، چربی سوزها، مکمل های کاهش وزن، چای جادویی و غیره، می تواند این تصور را به ما بدهد که غذای رژیمی گران است و بنابراین کاهش وزن با بودجه ممکن نیست! برخلاف تصور رایج، غذای رژیمی نیازی به تخلیه کیف پول شما ندارد، زیرا کاهش وزن شامل ،ید یک مجموعه کامل از شیک و وعده های غذایی جایگزین و ، غذای معمولی و روزمره نیست. غذای روزانه و روزمره در مقایسه با آنچه در یک بطری یا بسته با بر،ب قیمت گران ساخته می شود، برای کاهش وزن بسیار موثر است. میوه ها، سبزیجات، مواد غذایی اساسی روزمره و حتی ادویه هایی که می تو،د هر روز بخورید، در واقع می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند. در ادامه بخو،د تا بد،د چرا غذای کاهش وزن گران نیست و چگونه می تو،د با خوردن «غار کا خانه» معمولی تمام پوندهای اضافی را از بین ببرید.

آیا غذای کاهش وزن گران است

طبق تحقیقات دانشکده بهداشت عمومی هاروارد (HSPH)، قیمت خوردن یک رژیم غذایی سالم و غنی از میوه ها، سبزیجات، ماهی و آجیل به طور متوسط ​​حدود 1.50 دلار در روز بیشتر از یک رژیم غذایی کمتر سالم است (که می تواند شما را بالا ببرد. صورتحساب های پزشکی در آینده!) شما فقط باید بد،د که چه چیزی بخورید، چگونه بخورید، چه مقدار بخورید و چه زم، بخورید. و ما، در Rati Beauty، برنامه‌های رژیمی را ایجاد می‌کنیم که برای کام هندی‌ها من، باشد و با بودجه همه افراد تن، داشته باشد. همچنین، زم، که غذای خود را آماده می‌کنید، دقیقاً می‌د،د که چه چیزی در آن است و چگونه ساخته شده است، و احتمال مواد سمی را که باعث التهاب می‌شوند (مثلاً ترانس‌فات، مونوسدیم گلوتامات) که می‌توانند باعث کاهش وزن شوند، از بین می‌برند.

سالم‌ترین و ایمن‌ترین راه کاهش وزن، کمبود کا،ی در حین مصرف مواد مغذی است. رژیم غذایی شما باید دارای مقدار بهینه پروتئین، فیبر، چربی های سالم، ویتامین ها، مواد معدنی باشد تا بتواند عمل کند، حتی برای سوزاندن چربی، و ارزان ترین راه خوردن غذای واقعی است.

در اینجا دلیل گران نبودن غذای کاهش وزن است:

1. پروتئین یک درشت مغذی است که نقش مهمی در کاهش وزن دارد. غذاهای غنی از پروتئین بیشتر سیر کننده و سیر کننده هستند. هنگامی که پروتئین مصرف می کنید، باعث افزایش احساس سیری و کاهش گرسنگی می شود. در نتیجه، ممکن است به طور طبیعی کا،ی کمتری مصرف کنید که منجر به کاهش وزن می شود. با مصرف بیشتر پروتئین، می تو،د میزان متابولیسم و ​​مصرف کا،ی خود را کمی افزایش دهید. همچنین پروتئین برای حفظ و ترمیم بافت عضل، ضروری است. با مصرف مقدار کافی پروتئین، می تو،د به حفظ توده عضل، خود در عین از دست دادن چربی کمک کنید. این امر به ویژه مهم است زیرا بافت ماهیچه ای کا،ی بیشتری نسبت به بافت چربی می سوزاند، حتی در حالت استراحت، بنابراین حفظ عضلات می تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند. دال های مختلفی مانند urad dal، rajma، moong dal، سویا، نخود، و سپس مرغ، تخم مرغ، بادام زمینی، ماهی، پنیر، توفو، ماست یون، همگی منابع خوبی از پروتئین هستند و اصلا گران نیستند. همچنین بخو،د: “7 میان وعده با پروتئین بالا برای کاهش وزن.”

2. یک روش بسیار مؤثر برای احساس سیری با کا،ی کمتر این است که نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید، و قیمت سبزیجات تازه چقدر است؟ سبزیجاتی مانند گل کلم، بامیه (بهندی)، هویج، کلم، کلم بروکلی، چغندر و غیره بسیار کم کا،ی هستند و یکی از سیر کننده ترین غذاها محسوب می شوند. آنها بدن را با ویتامین ها، آنتی ا،یدان ها، فیبر، پروتئین، مواد معدنی تغذیه می کنند که برای سنتز هورمون های ضروری و آنزیم هایی که کاهش وزن را افزایش می دهند، ضروری هستند. اگرچه غذاهای سالم باید به مقدار محدود مصرف شوند، اما سبزیجات تازه یک استثنا هستند که می تو،د آنها را در بخش های بزرگتر مصرف کنید. فکرش را بکنید، چه ،ی با خوردن بشقاب «بهندی ماسالا» چاق شده است! در واقع متخصصان سلامت مصرف 2 تا 3 وعده سبزیجات را در روز توصیه می کنند. بنابراین، با گنجاندن مقدار زیادی سبزیجات در رژیم غذایی خود، مقدار زیادی مواد مغذی دریافت کنید و همچنان در کمبود کا،ی باقی بم،د.

3. نیازی به صرف هزینه برای نوشیدنی‌های سم‌زدایی نیز نیست – فقط یک یا دو فنجان چای سبز به اندازه کافی خوب است. چای سبز سرشار از آنتی ا،یدان ها، به ویژه کاتچین هایی مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. آنتی ا،یدان ها از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و استرس ا،یداتیو را کاهش می دهند. همچنین، چای سبز حاوی کافئین است، یک محرک طبیعی که می تواند متابولیسم و ​​مصرف انرژی را افزایش دهد. ،یب کافئین و کاتچین موجود در چای سبز برای افزایش ا،یداسیون چربی و کاهش وزن پیشنهاد شده است. این ،یبات ممکن است به بدن در تجزیه چربی های ذخیره شده و استفاده از آن به ،وان منبع انرژی کمک کنند. یک بسته 25 کیسه ای چای سبز فقط حدود 200 INR قیمت دارد.

4. غذاهای محلی و غذاهای فصلی حدا،ر مواد مغذی را حفظ کرده و ارزان هستند
در مقایسه با مواد غذایی وارداتی که قیمت نسبتاً بالاتری دارند. غذاهای محلی ممکن است در مقایسه با غذاهای وارداتی از مزیت تازه تر و غنی تر بودن مواد مغذی برخوردار باشند.

5. غلات کامل، برنج با حداقل جلا، ارزن مانند دم روباهی، کودو، پروسو، بسیار ارزان هستند. در واقع، سالم ترین ارزن، راگی فقط 50 INR برای یک کیلوگرم است. غلات کامل و ارزن سرشار از مواد مغذی به خصوص فیبر هستند که به کاهش کا،ی دریافتی کلی کمک می کند و همچنین روده را سالم نگه می دارد. همانطور که می د،م، یک روده شاد راه را برای کاهش وزن موفق هموار می کند، زیرا میکروبیوتای روده نقش مهمی در تنظیم اشتها و میل به غذا دارد. برخی از باکتری‌های روده هنگام هضم فیبر، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAs) تولید می‌کنند. SCFA ها با افزایش سیری، کاهش هورمون های گرسنگی و بهبود تنظیم قند خون مرتبط هستند که می تواند به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک کند. همه این غذاهای غنی از فیبر بسیار مقرون به صرفه هستند و بخشی از رژیم غذایی اصلی ما را تشکیل می دهند. همچنین بخو،د: «۸ نکته رژیم غذایی سالم برای دانش‌آموزان در طول امتحانات».

6. تنقلات مقرون به صرفه: پاپ کورن، نخود برشته، برنج/ مورمور پف کرده، چات ذرت، سیب زمینی شیرین، بادام زمینی بوداده، ،یبی از سیب و کره بادام زمینی، آجیل و حتی بلپوری برای کاهش وزن مفید هستند! بنابراین، اکنون دیگر نیازی به مصرف قرص های کاهش اشتها نیست، حتی اگر رژیم دارید، از این میان وعده ها لذت ببرید.

از سوی دیگر، غذاهای فوق فرآوری شده که به ،وان “سالم” به بازار عرضه می شوند، مانند غلات صبحانه و برنامه های جایگزینی وعده های غذایی، گران هستند. ما می خواهیم تکرار کنیم که می تو،د با خوردن “غار کا خانه” معمولی وزن خود را کاهش دهید – فقط باید بد،د چه بخورید، چگونه بخورید، چه زم، بخورید، و ما در راتی بیوتی دانش و تخصص خود را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با برنامه‌های رژیم غذایی Rati Beauty، متوجه خواهید شد که چگونه برنامه‌ریزی هوشمندانه وعده‌های غذایی، ،ید استراتژیک مواد غذایی و انتخاب‌های هوشمندانه مواد می‌تواند راه را برای کاهش وزن هموار کند. ما موادی مقرون به صرفه با جواهرات پنهان داریم که می‌تو،د در خواربارفروشی محلی پیدا کنید، و دستور العمل‌هایی که به راحتی قابل دنبال ، هستند که رویکرد شما به تغذیه سالم را متحول می‌کند. ما همچنین به شما کمک می کنیم تا تمام عادات ناسالم را در برنامه روزانه خود شناسایی کنید، به خصوص از نظر سبک زندگی که بین شما و وزن هدف شما قرار دارد. ما به شما کمک می کنیم غذاهای سالمی را که شروع کننده چربی سوزی هستند، بیابید. تنها هزینه این است که ممکن است برای ،ید یک کمد لباس جدید متحمل شوید. آنچه ما نیاز داریم تعهد است و این نیمی از نبرد است که برنده شده است!

7 میان وعده با پروتئین بالا برای کاهش وزن
8 نکته تغذیه سالم برای دانش آموزان در طول امتحانات








منبع: https://makeupandbeauty.com/weight-loss-food-expensive/