آیا می توانیم برای کاهش وزن با شکم خالی چای بنوشیم؟







ا،ر ما با این جمله موافق هستیم که «حال و هوای خوب امروز توسط قهوه حمایت می‌شود» و این به این دلیل است که چای و قهوه نوشیدنی‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند در طول روز حرکت کنیم. این نوشیدنی‌ها می‌توانند انرژی مورد نیاز خود را هر زمان که رکود داشته باشید، چه صبح، چه بعدازظهر یا عصر، تامین کنند. هم قهوه و هم چای به ،وان محرک عمل می کنند و ما برای شروع روز به یک فنجان قهوه/چای وابسته هستیم. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ما به این نوشیدنی‌های گرم وابسته هستیم – هم قهوه و هم چای حاوی کافئین هستند، یک محرک طبیعی که می‌تواند به شما کمک کند هوشیارتر و بیدارتر شوید. برای برخی از افراد، نوشیدن قهوه یا چای در صبح به یک رسم یا عادت روزانه تبدیل شده است – بو، طعم و روال دم ، و نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای می تواند آرامش بخش باشد و به تنظیم لحن روز کمک کند. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم صبح ها مایعات گرم مانند قهوه یا چای می نوشند تا به تحریک هضم و حرکت سیستم گوارشی کمک کنند. در برخی از فرهنگ ها و کشورها، به ویژه هند، نوشیدن و سرو چای یا قهوه بخش مهمی از مهمان نوازی و معاشرت است. و وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، اعتقاد بر این است که محتوای کافئین موجود در چای/قهوه متابولیسم را افزایش می دهد و کا،ی می سوزاند، اما آیا نوشیدن قهوه یا چای با معده خالی برای کاهش وزن درست است؟ بیایید دریابیم:

آیا می تو،م برای کاهش وزن با شکم خالی چای بنوشیم؟

آیا قهوه/چای می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

محتوای کافئین قهوه به ،وان یک محرک عمل می کند، اشتها را سرکوب می کند و خاصیت افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی دارد. علاوه بر این، کافئین دارای خواص ترموژنیک است، به این م،ی که کا،ی اضافی را در بدن می سوزاند. قهوه علیرغم اینکه کمتر شناخته شده است، سرشار از آنتی ا،یدان ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. با توجه به فواید متعدد قهوه، نوشیدن یک فنجان قهوه منطقی است. با این حال، نوشیدن قهوه به روش اشتباه ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

برگ‌های چای سرشار از کاتچین است که نوعی فلاونوئید است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و استرس ا،یداتیو روی بدن را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، کاتچین ها متابولیسم را افزایش می دهند که به سوزاندن کا،ی بیشتر کمک می کند. انواع مختلف چای، مانند سفید، سیاه و سبز، همه از یک برگ سرچشمه می گیرند، اما تحت تکنیک های مختلف فرآوری قرار می گیرند. علیرغم تفاوت آنها، هر نوع حاوی درصدهای متفاوتی از کاتچین، فلاونوئیدها و کافئین است. ،یبی از کافئین و کاتچین برای افزایش متابولیسم و ​​کمک به سوزاندن کا،ی اضافی کشف شده است.

برای به دست آوردن حدا،ر فواید از نوشیدنی های کم کا،ی مانند قهوه یا چای، بهتر است آنها را سیاه یا ساده و بدون افزودن شیر، شکر، خامه یا شیرین کننده های مصنوعی مصرف کنید. این افزودنی‌ها می‌توانند این نوشیدنی‌های سالم را به نوشیدنی‌های پرکا،ی تبدیل کنند و فواید آن‌ها را از بین ببرند. علاوه بر این، شیرین‌کننده‌های مصنوعی میکروبیوم روده را تغییر می‌دهند که برای تسریع کاهش وزن بسیار مهم است. مهم است که مصرف قهوه/چای را به دو یا سه فنجان در روز محدود کنید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.

بنابراین، آیا می‌تو،م برای کاهش وزن، چای قهوه را با معده خالی بنوشیم؟

1. خیر، نوشیدن چای/قهوه با معده خالی در مقایسه با مصرف آن در هر زمان دیگری هیچ مزیت اضافی ندارد. برع،، زم، که دم کرده و برای خود یک فنجان بریزید، اول صبح، با معده خالی، عوارض جانبی کمی دارد. برخی از افراد متوجه می‌شوند که کافئین موجود در قهوه/چای می‌تواند باعث سوزش سر دل، اسیدیته و علائم GERD در هنگام صبح شود.
2. افزودن شکر، خامه و غیره، مقدار زیادی کا،ی خالی اضافه می کند و می تواند باعث افزایش ناگه، سطح قند خون شود که منجر به سقوط بعدی سطح انرژی در اوا، روز می شود. این می تواند منجر به خستگی، کاهش بهره وری و افزایش گرسنگی شود که ممکن است منجر به پرخوری و افزایش وزن شود.
3. کارشناسان توصیه می کنند اولین فنجان را بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح میل کنید. در واقع باید روز خود را با یک لیوان آب گرم شروع کنید و نه قهوه یا چای. پس از بیدار شدن از خواب، سطح کورتیزول شما افزایش می یابد و در حدود 30 دقیقه به اوج خود می رسد، به خصوص بین ساعت 8 تا 9 صبح. از آنجایی که کافئین باعث ترشح کورتیزول می شود، بهتر است قهوه را بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح مصرف کنید تا از افزایش سطح کورتیزول در این زمان اوج خودداری کنید. بنابراین، ضروری است که به سطح کورتیزول اضافه نشود و مصرف قهوه در زمان من، می تواند به تنظیم آن کمک کند.
4. همچنین از آنجایی که قهوه و چای می توانند باعث کم آبی بدن شوند (چای دارای ،یبی به نام تئوفیلین است که می تواند باعث کم آبی بدن شود)، بنابراین بدن خود را با آب معمولی هیدراته کنید، چند ساعت صبر کنید و سپس نوشیدنی مورد علاقه خود را میل کنید.
5. ماهیت اسیدی چای/قهوه می تواند اسیدیته را تحریک کند. همچنین بخو،د: «چگونه هنگام رژیم قهوه ننوشیم؟»
6. محتویات شیر ​​موجود در چای/قهوه می‌تواند باعث نفخ شود، وقتی اول صبح از آن می‌نوشید.

به طور خلاصه، اگرچه چای و قهوه لحن روز را تنظیم می کند و به شما کمک می کند تا احساس بیداری بیشتری داشته باشید، توصیه می شود روز خود را با آب شروع کنید و همچنین برای جلوگیری از کم آبی مصرف قهوه و چای را به ۲ تا ۳ فنجان در روز محدود کنید و این کار را نکنید. آنها را نزدیک به زمان خواب بگذارید زیرا می توانند در الگوی خواب اختلال ایجاد کنند.

آیا در حال حاضر به کاهش وزن فکر می کنید؟ این رژیم غذایی راتی بیوتی اینجاست تا با ارائه وعده های غذایی مغذی و سالم به شما در دستیابی به اه، کاهش وزن کمک کند. شما در طول روز احساس گرسنگی یا کمبود نخواهید کرد، به شما این امکان را می دهد که با مصرف غذاهای من، وزن کم کنید. برای اطلاعات بیشتر با دانلود اپلیکیشن Rati Beauty، سفر کاهش وزن خود را از امروز آغاز کنید.

5 عادت قهوه که به کاهش وزن کمک می کند
چگونه هنگام رژیم قهوه ننوشیم








منبع: https://makeupandbeauty.com/can-drink-tea-coffee-empty-stomach/