آیا ناگت سویا انتخاب هوشمندانه ای برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند؟







سویا یک غذای همه کاره است که مواد مغذی فراو، مانند پروتئین همراه با فیبر غذایی، ایزوفلاون ها، ویتامین های گروه B، فیبر، آهن، کلسیم و روی و غیره را ارائه می دهد. . محصولات مبتنی بر سویا مانند توفو، شیر سویا، تمپه و میسو (ساخته شده از دانه های ،ر شده سویا) همگی به ،وان منابع خوب پروتئین و مغذی در نظر گرفته می شوند (سویا منبع کاملی از پروتئین رژیمی است، به این م،ی که برخلاف ا،ر پروتئین های گیاهی، آن را تامین می کند. حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است)، اما تکه‌ها یا تکه‌های سویا به چند دلیل رپ بدی را دریافت می‌کنند. ناگت سویا به ،وان یک جایگزین گوشت و منبع پروتئین گیاهی ظاهر شده است، اما سردرگمی زیادی وجود دارد که آیا تکه های سویا را می توان به صورت روزانه برای تامین نیازهای پروتئین مصرف کرد. تکه‌های سویا که پروتئین گیاهی بافت‌دار نیز نامیده می‌شود، در حدود سال 1972 در هند معرفی شد. از آرد سویا بدون چربی، که محصول جانبی است،اج روغن از دانه‌های سویا است، تهیه می‌شود. به گفته یک منبع آنلاین، 100 گرم تکه های سویا پخته نشده با 52 گرم پروتئین می تواند تا 345 کا،ی داشته باشد، اما این پروتئین مشکلات خاص خود را دارد. در این مقاله، در مورد تکه های سویا و اینکه آیا آنها در رژیم کاهش وزن قرار می گیرند یا خیر صحبت خواهیم کرد.

آیا ناگت سویا انتخاب هوشمندانه ای برای ،، است که به دنبال کاهش وزن هستند؟

تکه های سویا چگونه ساخته می شوند؟

تکه های سویا از آرد سویا بدون چربی تهیه می شود. این محصول فرعی باقی مانده پس از است،اج روغن سویا است. فرآیند است،اج روغن سویا شامل ،د ، دانه های سویا و سپس استفاده از حلال هایی مانند هگزان برای است،اج روغن از دانه های له شده است. پس از است،اج روغن، ماده جامدی به نام کنجاله سویا باقی می ماند. سپس این کنجاله سویا برای ایجاد آرد سویای بدون چربی پردازش می شود. آرد سویای چرب شده نوعی آرد است که بیشتر چربی آن حذف شده است. این امر با آسیاب ، و الک ، کنجاله سویا برای از بین بردن چربی حاصل می شود و آرد با پروتئین بالا و کم چرب باقی می ماند. آرد سویای بدون چربی اغلب در انواع محصولات غذایی مانند محصولات پخته شده، جایگزین های گوشت و مکمل های پروتئینی استفاده می شود. این یک ،صر محبوب است زیرا چربی کم، پروتئین بالا و نسبتا ارزان است. همچنین بخو،د: چگونه به ،وان یک گیاهخوار وزن کم کنیم؟

مشکلات مربوط به تکه های سویا:

1. بسیاری از مردم به سویا و محصولات مبتنی بر سویا حساسیت دارند. این پروتئین‌های موجود در سویا به آنتی‌بادی‌های IgE اختصاصی متصل می‌شوند و باعث ایجاد پاسخ ایمنی و علائمی می‌شوند که می‌توانند خفیف یا بسیار شدید باشند. اگر به محصولات مبتنی بر سویا حساسیت دارید، ناگت سویا برای شما من، نیست.
2. منبع سویا می‌تواند مشکل‌ساز باشد، این نگر، وجود دارد که ناگت‌های سویا بیشتر از محصولات GMO (تغییر ژنتیکی شده) سویا می‌آیند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که سویای GMO ممکن است خطراتی برای سلامتی داشته باشد، مانند افزایش حساسیت‌زایی، سمیت و مقاومت آنتی‌بیوتیکی (تحقیقات بیشتری در این زمینه برای درک کامل اثرات بالقوه سویای GMO روی سلامت مورد نیاز است). سویای GMO اغلب با استفاده از مقادیر زیادی آفت کش ها و علف کش ها تولید می شود که می تواند اثرات منفی زیست محیطی داشته باشد. (علف‌های هرز ممکن است در طول زمان نسبت به علف‌کش‌ها مقاومت نشان دهند و ممکن است به مقادیر بیشتری از علف‌کش‌ها مانند گلایفوسیت و شاید دیگر علف‌کش‌ها برای کنترل آنها نیاز داشته باشند، و این بدان م،است که محصولات مقاوم به علف‌کش (ی،ی محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی مانند سویا) در معرض سطوح بالاتری از علف‌کش‌ها نیز قرار می‌گیرند.) بنابراین، مطمئن شوید که منبع ناگت سویا ارگ،ک است و شامل استفاده گسترده از آفت‌کش‌ها و ،ه‌کش‌ها نمی‌شود.
3. محصولات سویا دارای ایزوفلاون هستند، نوعی استروژن گیاهی (فیتواستروژن) که از نظر عملکرد مشابه استروژن انس، است و اعتقاد بر این است که باعث عدم تعادل هورمونی، عدم تعادل تیروئید و سطوح بالاتر اسید اوریک در بدن می شود. سویا حاوی ،یباتی به نام فیتواستروژن است که ،یبات گیاهی هستند که می توانند اثرات استروژن را در بدن تقلید کنند. با این حال، تأثیر این فیتواستروژن ها بر بدن بسیار ضعیف تر از تأثیر استروژن است و تأثیر بسیار کمی بر بدن دارد.
4. ساخت ناگت سویا شامل مواد شیمیایی است و فرآوری های زیادی انجام می شود و این یک نگر، اساسی است. هنگام تلاش برای کاهش وزن، باید مصرف غذاهای فرآوری شده را تا حد امکان کاهش دهیم و تا حد امکان به غذاهای ارگ،ک ب،بیم.
5. ناگت سویا کا،ی بالایی دارد، در 100 گرم ناگت سویا 345 کا،ی وجود دارد. کنترل وعده غذایی برای حفظ کمبود کا،ی ضروری است. کنترل وعده غذایی یک جنبه ضروری برای حفظ کمبود کا،ی است زیرا مصرف بیش از حد کا،ی، حتی از غذاهای سالم، می تواند از کاهش وزن جلوگیری کند. زم، که کا،ی بیشتری نسبت به نیاز بدن خود می خورید، بدن انرژی اضافی را به ،وان چربی ذخیره می کند و منجر به افزایش وزن می شود. بنابراین، حتی زم، که سعی می کنید نیازهای پروتئینی خود را برآورده کنید، مراقب کا،ی باشید.

به طور خلاصه، مصرف 25 تا 30 گرم ناگت سویا اشکالی ندارد، اما تکیه بر این ناگت ها برای رسیدن به پروتئین مورد نیاز خود ایده بدی است. شما می تو،د برخی از دستور العمل های خوشمزه مانند سویا پولائو، سویا بری،، کاری مخلوط سبزیجات سویا را تهیه کنید، همه گزینه های خوبی برای امتحان ، هستند بدون اینکه زیاده روی کنید. به غیر از ناگت سویا، نخود، پنیر، دال، کینوآ، بادام زمینی و غیره همگی منابع گیاهی خوب پروتئین هستند.

آیا به دنبال کاهش وزن اضافی و رسیدن به اندام رویایی خود هستید؟ بیشتر از این نگاه نکنید برنامه های رژیم غذایی راتی بیوتی! برنامه های غذایی با دقت تنظیم شده ما برای کمک به کاهش وزن در عین لذت بردن از غذاهای خوشمزه و رضایت بخش طراحی شده است. با تمرکز بر غذاهای کامل و دارای مواد مغذی و کنترل سهم، برنامه های ما بر اساس نیازها و اه، خاص شما تنظیم شده است. با رژیم های غذایی سخت و محدودیت غذایی خداحافظی کنید – با Rati Beauty می تو،د به روشی پایدار و سالم وزن کم کنید. امروز مش، شوید و سفر خود را به سوی شادتر و سالم‌تر آغاز کنید!

8 نبض و نبض با پروتئین بالا برای کاهش وزن
چگونه به ،وان یک گیاهخوار وزن کم کنیم








منبع: https://makeupandbeauty.com/soya-nuggets-weight-loss/