آیا کاهش وزن می تواند صورت شما را لاغر کند؟







کانتورینگ یک تکنیک آرایشی بسیار محبوب است که به صورت ظاهری باریک می بخشد. این روش شامل استفاده از سایه‌های تیره‌تر برای ایجاد توهم سایه‌ها است که باعث می‌شود چهره باریک‌تر و مشخص‌تر به نظر برسد. اما اگر بخواهید طبیعی شوید و بدون جراحی یا لیفت کاری انجام دهید تا از شر چربی های اضافی صورت خلاص شوید و به طور طبیعی آن اثر کانتورینگ را داشته باشید، چه؟ بنابراین، آیا کاهش وزن می تواند صورت شما را لاغر کند؟ بیایید دریابیم:

می تواند لاغری صورت شما را لاغر کند

در ابتدا، می‌خواهیم به صراحت بگوییم که نمی‌توان کاهش چربی را در یک ناحیه خاص هدف قرار داد، نه از دور کمر و نه از صورت. تنها با ،یبی از رژیم غذایی، تغییرات سبک زندگی است که می تو،م در واقع وزن کم کنیم. بله، وقتی وزن کم می کنید، صورت شما لاغرتر به نظر می رسد. زیرا وقتی وزن کم می کنید، بدن شما چربی های ذخیره شده را از همه جا از دست می دهد و این کاهش چربی بدن می تواند منجر به کاهش چربی صورت نیز شود. هنگامی که کا،ی کمتری مصرف می کنید و از طریق یک رژیم غذایی من، و ورزش بیشتر می سوز،د، ،ری کا،ی ایجاد می شود که از طریق آن به چربی ذخیره شده برای تامین انرژی مورد نیاز بدن دسترسی پیدا می کند.

زم، که ما وعده های غذایی خود را طبخ می کنیم و وعده های غذایی سالم و متعادل می خوریم، با کاهش کا،ی اضافی که ممکن است در غذاهای ناسالم و بسیار فرآوری شده نفوذ کند، به راحتی دچار کمبود کا،ی می شویم. شما می تو،د چنین برنامه های وعده های غذایی را در رژیم غذایی راتی بیوتی. علاوه بر این، از دست دادن پوند می تواند حجم مایع و التهاب را در ناحیه صورت شما کاهش دهد، که ممکن است به دستیابی به ظاهری باریک تر کمک کند.

علاوه بر این، انجام این کارها ظاهری باریک‌تر به چهره می‌دهد:

1. روز خود را با صورت لاغرتر شروع کنید – هر روز صبح به خود ماساژ تخلیه لنفاوی بدهید:

ماساژ تخلیه لنفاوی یک روش درم، است که هدف آن تقویت گردش خون لنفاوی و کمک به حذف مایع اضافی از بدن است. وقتی صحبت از صورت می شود، ماساژ تخلیه لنفاوی می تواند به کاهش تورم و پف کردگی کمک کند و ظاهری لاغرتر به شما بدهد. این به این دلیل است که تکنیک های ماساژ تخلیه لنفاوی که روی صورت اعمال می شود می تواند به تحریک جریان لنفاوی، افزایش گردش خون و حذف مایعات و سموم اضافی از بافت های صورت کمک کند. این می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند و در نتیجه ظاهری خوش‌رنگ‌تر و مشخص‌تر به‌نظر برسد. با این حال، شایان ذکر است که ماساژ تخلیه لنفاوی یک درمان کاهش وزن نیست و هرگونه اثر لاغری روی صورت موقتی خواهد بود. برای انجام ماساژ تخلیه لنفاوی:

آ). یک موقعیت راحت، چه در حالت نشسته یا دراز کشیده، پیدا کنید و مطمئن شوید که فضای کافی برای حرکت آزادانه بازوها دارید.

ب). با ماساژ آرام غدد لنفاوی گردن با نوک انگشتان خود در یک حرکت دایره ای برای حدود 2-3 دقیقه شروع کنید.

ج). به سمت صورت خود حرکت کنید و از مرکز پیش، خود شروع کنید، با فشار ملایم به سمت گوش های خود حرکت کنید. این حرکت را از مرکز پیش، تا خط رویش مو و سپس از مرکز چانه به سمت گوش ها تکرار کنید. این کار را 2-3 دقیقه انجام دهید.

د). با استفاده از نوک انگشتان خود، به آرامی ناحیه اطراف چشم خود را ماساژ دهید و دایره های کوچک ایجاد کنید. مراقب باشید که فشار زیادی به چشمانتان وارد نکنید.

ه) به سمت گونه های خود حرکت کنید و از نوک انگشتان خود برای نوازش به سمت بالا به سمت گوش های خود استفاده کنید. این حرکت را برای 2-3 دقیقه تکرار کنید.

و) در نهایت، از نوک انگشتان خود برای حدود 1-2 دقیقه از گوشه دهان به سمت چانه به سمت پایین حرکت کنید.

به یاد داشته باشید که از فشار کم استفاده کنید و از اعمال فشار زیاد به مناطق حساس خودداری کنید. شما می تو،د این روند را هر روز صبح یا طبق توصیه متخصص مراقبت های بهداشتی یا ماساژ درمانگر خود تکرار کنید

2. مصرف نمک را کاهش دهید:

مصرف بیش از حد نمک می تواند باعث احتباس آب و پف روی صورت شود. هنگامی که یک رژیم غذایی با سدیم بالا مصرف می کنید، بدن شما آب را برای متعادل ، سدیم اضافی نگه می دارد که می تواند منجر به نفخ و تورم در ،مت های مختلف بدن از جمله صورت شود. احتباس آب می تواند به صورت ظاهری گردتر و پرتر بدهد. با کاهش مصرف نمک، تعادل آب بدن تنظیم می شود و احتباس مایعات را کاهش می دهد و به ،ه خود، صورت را لاغرتر و برجسته تر نشان می دهد.

3. هیدراته بم،د:

نوشیدن آب زیاد می تواند به دفع سموم و کاهش احتباس آب کمک کند، که می تواند به نفخ صورت کمک کند. سعی کنید هر روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید، برای هیدراته نگه داشتن خود به آب میوه یا نوشیدنی های شیرین اعتماد نکنید. آب ساده و آب نارگیل دو گزینه سالم برای هیدراته ماندن هستند. در حالی که آب ساده یک نوشیدنی ساده و بدون کا،ی است، آب نارگیل یک جایگزین طعم‌دارتر و غنی‌تر از مواد مغذی است. آب نارگیل سرشار از پتاسیم، منیزیم و آنتی ا،یدان است که آن را به گزینه ای عالی برای تکمیل الکترولیت ها بعد از ورزش یا در یک روز گرم تبدیل می کند. هم آب ساده و هم آب نارگیل کم کا،ی هستند و می توانند به سلامت پوست، هضم غذا و سلامت کلی کمک کنند.

4. شکر سفید را کنار بگذارید و از شکر اضافه خودداری کنید:

تنها با یک مرحله می تو،د کل بازی کاهش وزن خود را تغییر دهید. از افزودن شکر به فنجان چای و قهوه خودداری کنید. بر،ب مواد غذایی فرآوری شده را بخو،د تا از شکر اضافه شده خودداری کنید. هنگامی که مصرف شکر را به هر شکلی به مدت 30 روز متوقف کنید، متوجه تفاوت در بدن و پوست خود نیز خواهید شد. همچنین بخو،د: “14 راه برای کاهش قند برای کاهش وزن و سلامت.”

5. به طور منظم ورزش کنید، از نظر بدنی فعال تر شوید:

پیاده روی، آهسته دویدن، تمرینات قدرتی، یوگا، پیلاتس، HIIT یا فقط فعالیت بدنی در طول روز – این فعالیت ها به سوزاندن کا،ی کمک می کنند و می بینید که چربی اضافی از همه جا از جمله صورت آب می شود.

6. خواب با کیفیت داشته باشید:

حداقل 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت در شب را برای حمایت از متابولیسم سالم و متعادل ، سطوح هورمونی در نظر بگیرید که به جای آن می تواند به سوزاندن چربی های ذخیره شده کمک کند. جدای از آن، زم، که ما به اندازه کافی نمی خوابیم، بدن ما می تواند آب را در خود نگه دارد که منجر به پف ، صورت و سایر ،مت های بدن می شود. خواب کافی به تنظیم تعادل مایعات کمک می کند و می تواند نفخ صورت را کاهش دهد.

7. با تمرینات صورت صورت خود را تقویت کنید:

برخی از تمرینات صورت، مانند لیفت گونه، تمرینات فک و کشیدن لب، می توانند به تقویت و تقویت عضلات صورت شما کمک کنند. حتی می تو،د یوگای صورت را امتحان کنید. شما همچنین می تو،د این کار را انجام دهید – به سقف نگاه کنید، در حالی که ناحیه کمان کوپید را دراز کنید و با دهان خود یک “o” بسازید. این “7 تمرین یوگای صورت برای تقویت چهره خود” را بررسی کنید.

به طور کلی، شایان ذکر است که کاهش وزن هدفمند امکان پذیر نیست، به این م،ی که شما نمی تو،د به طور خاص کاهش چربی را در صورت خود هدف قرار دهید و شروع کنید. از دست دادن چربی در سراسر بدن شما اتفاق می افتد و صورت شما نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین، اگر به دنبال لاغری صورت خود هستید، یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند در دستیابی به اه،تان مفید باشد. برنامه Rati Beauty را دانلود کنید تا بد،د چگونه می تو،د به اه، کاهش وزن خود برسید.

7 تمرین یوگای صورت برای تقویت چهره
14 راه برای کاهش قند برای کاهش وزن و سلامت








منبع: https://makeupandbeauty.com/weight-loss-slim-down-face/