خام یا پخته – بهترین راه برای خوردن جوانه چیست؟







در پست قبلی، در مورد فواید متعدد مرتبط با مصرف جوانه صحبت کرده بودیم. آن‌ها به دلیل محتوای کم کا،ی، پروتئین بالا و فیبر، انتخابی فوق‌العاده برای ،، هستند که به دنبال کاهش وزن هستند، که می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طول،‌تری احساس سیری کنید و وسوسه خوردن مکرر میان وعده‌ها را کاهش دهید. سرشار از مواد معدنی ضروری، برای متابولیسم سالم نیز مفید هستند. علاوه بر این، مشخص شده است که فرآیند جوانه زنی ارزش غذایی حبوبات، لوبیا و آجیل را تقویت می کند و مواد مغذی آنها را حتی بیشتر می کند. گنجاندن جوانه ها در رژیم غذایی شما یک تصمیم عاقلانه برای ارتقاء کاهش وزن و سلامت کلی است. با این حال، یک سردرگمی بزرگ در مورد اینکه آیا جوانه ها باید به صورت خام یا پخته مصرف شوند تا بیشترین بهره را ببرند، وجود دارد. مردم احساس می کنند که پختن مواد مغذی را از بین می برد در حالی که دیگران احساس می کنند که جوانه ها به صورت خام ممکن است باعث مسمومیت غذایی شوند. بنابراین، بیایید بهترین راه برای داشتن جوانه برای افزایش کاهش وزن را پیدا کنیم، در ادامه بخو،د:

خام یا پخته بهترین راه برای خوردن جوانه

چه چیزی در مورد جوانه ها خوب است؟

1. جوانه ها نسبت به خام خود محتوای پروتئین بیشتری دارند، به افزایش دریافت پروتئین کمک می کنند، آنها منبع خوبی از پروتئین به خصوص برای گیاهخواران هستند. مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد جوانه زدن باعث افزایش محتوای پروتئین حبوبات و دانه ها می شود.
2. پروفایل مواد مغذی فراوان که متابولیسم را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که اجازه دادن به جوانه زنی در دمای 25 درجه سانتیگراد به مدت 24 ساعت، کیفیت غذایی لوبیا را تا حد زیادی افزایش می دهد. سطح پروتئین 9-12٪ افزایش می یابد، ویتامین C 4-38 برابر افزایش می یابد و اسید فیتیک (ضد مغذی) 4-16 برابر کاهش می یابد. چندین ماده معدنی مانند منیزیم، روی، آهن، کروم و غیره نقش مهمی در متابولیسم دارند، که فرآیندی است که توسط آن بدن شما غذا را به انرژی تبدیل می کند. این مواد معدنی می توانند به حمایت از متابولیسم سالم و بهینه سازی تولید انرژی بدن شما کمک کنند. جوانه ها منبع خوبی برای دریافت این مواد معدنی ضروری هستند.
3. خاصیت ضد مغذی اسید فیتیک (،یبی که در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد می کند) را کاهش می دهد. کاهش اسید فیتیک به م،ای شانس بهتر بدن برای جذب مواد مغذی است. مطالعات نشان می دهد که با کاهش فیتات، فراهمی زیستی فسفر کاهش می یابد
و سایر مواد معدنی افزایش می یابد.
4. بدون افزایش کا،ی دریافتی، غلظت خوبی از مواد مغذی مفید برای کاهش وزن مانند پروتئین و فیبر دریافت می کنید.
5. نیروگاه مواد مغذی مفید برای کاهش وزن مانند ویتامین C، ویتامین A، بیوتین، آنزیم ها، کلسیم، مس، آنتی ا،یدان ها، اسیدهای چرب امگا 3، سیلیس، بیوفلاونوئیدها و غیره.
6. جوانه ها را می توان به صورت خام یا کم پخته مصرف کرد – در سالاد، تنقلات، ساندویچ، سوپ، تنقلات سرخ شده، سبزی ساده، چیلا، اضافه به چت، پولاو و غیره.
5. حبوبات و دانه های زیادی وجود دارد که می توان به راحتی جوانه زد – مونگ دال، نخود، کالا چانا یا نخود سیاه، نخود سبز، لوبیا سیاه و غیره. آیا می د،د که حتی دانه های شنبلیله را می توان به ،وان جوانه مصرف کرد؟

آیا جوانه ها را باید به صورت خام یا پخته مصرف کرد بهترین کاهش وزن؟

1. مصرف جوانه خام می تواند خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد زیرا شرایط ایده آل برای جوانه زنی، از جمله رطوبت و دما، همچنین محیط مساعدی را برای رشد باکتری های مضر مانند E.coli و سالمونلا ایجاد می کند. رعایت احتیاط و اطمینان از اقدامات من، ایمنی مواد غذایی، مانند شستشوی کامل و استفاده از روش های پخت و پز سالم برای به حداقل رساندن خطرات بالقوه مرتبط با مصرف جوانه خام بسیار مهم است.

2. جوانه های خام می توانند باعث نفخ، گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی در برخی افراد شوند. کمی پختن آنها از بروز چنین مسائلی جلوگیری می کند.

3. فراهمی زیستی مواد مغذی با پخت و پز افزایش می یابد. هنگامی که آنها به صورت خام مصرف می شوند، بدن ممکن است به طور موثر مواد مغذی را جذب نکند. خوردن دانه های جوانه زده، غلات و حبوبات به صورت خام امکان پذیر است، اما پختن آنها پس از جوانه زدن می تواند جذب مواد مغذی را به ویژه برای غلات افزایش دهد.

به طور خلاصه، اگرچه جوانه های خام بدون شک سالم هستند، اما پختن اندکی آن ها باعث حفظ مواد مغذی و کمک به جذب بهتر مواد مغذی می شود و خطر ابتلا به مشکلات گوارشی و همزمان مسمومیت غذایی را به شدت کاهش می دهد. کمی تفت دادن یا هم زدن جوانه‌ها توصیه می‌شود، حتی بخارپز ، و جوشاندن آن، مخصوصاً برای جوانه‌های فروشگاهی مفید است. همچنین می تو،د از جوانه ها در فیلینگ پاراتا، در سالاد، خیچدی، در سرخ ،ی، سبزی درست کنید یا از آنها چیلا درست کنید. مهمتر از همه، برای تسریع در کاهش وزن خود به جوانه ها تکیه نکنید. همانطور که همیشه گفته ایم، مهم است که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و همزمان کمبود کا،ی داشته باشید، و به همین دلیل است که برنامه های رژیم غذایی در برنامه زیبایی Rati می تواند به کاهش وزن سریع و ایمن کمک کند. برای جزئیات بیشتر اپلیکیشن Rati Beauty را دانلود کنید.

آیا جوانه مونگ دال برای کاهش وزن مفید است؟
7 گزینه صبحانه پر پروتئین پاراتا








منبع: https://makeupandbeauty.com/raw-cooked-sprouts/