هنگام تلاش برای کاهش وزن از انجام این 5 اشتباه خودداری کنید







یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می‌شوند، تعیین اه، کاهش وزن بیش از حد بلندپروازانه بدون برنامه غذایی من، است. مهم است که واقع بین باشید و اه، قابل دستیابی را تعیین کنید و همچنین عادات سالمی مانند غذا خوردن آگاهانه، ورزش منظم و خواب کافی را شکل دهید. بسیاری از مردم همچنین در دام پیروی از رژیم‌های غذایی مد روز قرار می‌گیرند که اغلب کل گروه‌های غذایی را حذف می‌کنند یا دریافت کا،ی را به شدت محدود می‌کنند، که منجر به کمبودهای تغذیه‌ای و احتمال افزایش مجدد وزن می‌شود. همچنین، زم، که بدون در نظر گرفتن انرژی یا نیازهای غذایی بدن، وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنید، در واقع می‌تواند با کاهش سرعت متابولیسم و ​​ایجاد کمبودهای تغذیه‌ای، از کاهش وزن جلوگیری کند. اکنون، اینها تنها اشتباهاتی نیستند که افراد در سفر کاهش وزن مرتکب می شوند. اگر حتی پس از تلاش‌های صادقانه هیچ نتیجه‌ای نمی‌بینید، از انجام این 5 اشتباه در هنگام تلاش برای کاهش وزن خودداری کنید.

هنگام تلاش برای کاهش وزن از انجام این 5 اشتباه خودداری کنید

1. مخلوط ، بیش از حد غذاهای سالم با هم:

شکی نیست که بلغور جو دوسر سالم است، آجیل ها، کره بادام زمینی، برنج قهوه ای و غیره نیز سالم هستند، اما قرار دادن همه این غذاها به یکباره در رژیم غذایی روزانه فقط به این دلیل که در رده “غذاهای سالم” قرار می گیرند اشتباه بزرگی است. . این به این دلیل است که سالم ترین غذاها کا،ی دارند و همه آنها در پایان روز به آن اضافه می شوند. در طول کاهش وزن، حفظ کمبود کا،ی ضروری است. بنابراین، شما نیاز به برنامه های رژیم غذایی مانند راتی بیوتی که تعادلی بین این غذاهای سالم ایجاد می کند. برنامه های رژیم غذایی در Rati Beauty به افراد کمک می کند در حین مصرف غذاهای سالم کمبود کا،ی را حفظ کنند. با پیروی از برنامه های غذایی ما، می تو،د اطمینان حاصل کنید که مقدار من،ی از کا،ی برای کاهش وزن مصرف می کنید و در عین حال مواد مغذی لازم را برای بدن خود فراهم می کنید. برای دسترسی به برنامه های رژیم لاغری ما در برنامه زیبایی Rati مش، شوید.

2. اجتناب از میوه ها برای کاهش قند:

همه ما تا به حال می د،م که “شکر” می تواند برای تلاش های کاهش وزن مضر باشد، زیرا کا،ی های خالی را بدون ایجاد ارزش غذایی قابل توجه به رژیم غذایی شما اضافه می کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که قندی که به طور طبیعی در میوه‌های کامل یافت می‌شود با قندهای افزوده ی،ان نیست. میوه ها مملو از ویتامین های ضروری، مواد معدنی، فیبر و آنتی ا،یدان ها هستند. آنها طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را ارائه می دهند و نقش مهمی در یک رژیم غذایی متعادل دارند. با اجتناب از میوه ها، ممکن است این مواد مغذی مهم را که از سلامت کلی حمایت می کنند، از دست بدهید. میوه ها منبع عالی فیبر رژیمی هستند که به هضم غذا کمک می کند، سیری را تقویت می کند و به تنظیم سطح قند خون کمک می کند. فیبر موجود در میوه ها جذب قند را در جریان خون کند می کند و از افزایش سطح قند خون در مقایسه با مصرف غذاهای فرآوری شده با قندهای افزوده جلوگیری می کند. بیشتر میوه ها با خطر کمتر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، برخی سرطان ها و چاقی مرتبط هستند. آنها آنتی ا،یدان هایی را فراهم می کنند که به محافظت در برابر استرس ا،یداتیو و التهاب در بدن کمک می کند. حذف کامل میوه ها ممکن است شما را از این فواید بالقوه برای سلامتی محروم کند، بنابراین میوه های خود را بخورید و بدون آب گیری کامل آنها را بخورید. همچنین بخو،د: “10 غذای کاهش وزن در هر آشپزخانه هندی.”

3. شمارش کا،ی های مایع را فراموش نکنید:

بسیاری از نوشیدنی‌ها، از جمله نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های شیرین، نوشیدنی‌های الکلی و حتی برخی آب میوه‌ها، میلک شیک‌ها، اسموتی‌ها می‌توانند حاوی مقدار قابل توجهی کا،ی باشند. با نظارت و کاهش مصرف کا،ی مایع، می تو،د کمبود کا،ی ایجاد کنید و از تلاش های کاهش وزن خود حمایت کنید. درست مانند غذاهای جامد، هنگام مصرف نوشیدنی ها به اندازه وعده ها توجه کنید. بسیاری از مردم مقدار واقعی نوشیدنی خود را دست کم می گیرند، بنابراین شمارش کا،ی در مایعات را فراموش نکنید.

4. مصرف وعده های غذایی مکرر برای افزایش متابولیسم:

در حالی که مفهوم وعده های غذایی مکرر به ،وان یک استراتژی کاهش وزن بسیار رایج است، ممکن است راه موثری برای رسیدن به موفقیت نباشد. به همین دلیل است – وقتی غذاهای حاوی کربوهیدرات و قند ساده می خورید، سطح قند خون شما افزایش می یابد و باعث ترشح انسولین می شود. افزایش مکرر انسولین با وعده‌های غذایی مکرر یا میان‌وعده‌ها می‌تواند کاهش وزن را با مسدود ، دسترسی به چربی ذخیره‌شده برای انرژی و همچنین ترویج ذخیره‌سازی چربی سخت‌تر کند. ایده خوبی است که با خوردن در زمان‌های مشخص، دفعات افزایش انسولین را به حداقل برس،د. اما در نهایت، کلید کاهش وزن، ایجاد کمبود کا،ی از طریق یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی است، بنابراین به جای تثبیت صرفاً روی دفعات وعده های غذایی، اولویت بندی کلی کا،ی دریافتی ضروری است. همچنین بخو،د: “6 دلیل که چرا خوردن غذای واقعی منجر به کاهش وزن سریعتر می شود.”

5. منضبط یا منضبط نبودن:

نظم و انضباط به شما کمک می کند بهتر به برنامه کاهش وزن خود پایبند باشید. این شما را قادر می سازد تا به طور مداوم انتخاب های سالمی داشته باشید، یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید و در فعالیت بدنی منظم شرکت کنید. هنگام تلاش برای کاهش وزن، ممکن است با چالش های مختلفی مانند هوس، کمبود انرژی، کمبود اراده و انگیزه مواجه شوید. در طول این موانع، نظم و انضباط و ثبات به شما کمک می کند تا متمرکز و متعهد بم،د، به شما این امکان را می دهد که در برابر وسوسه مقاومت کنید، انتخاب های سالم تری داشته باشید و در مسیر رسیدن به اه، خود بم،د. همچنین، نظم و انضباط به شما کمک می کند عادات سالمی را ایجاد و حفظ کنید که از کاهش وزن حمایت می کند. نظم و انضباط با انجام مداوم رفتارهای سالم مانند غذا خوردن آگاهانه، ورزش منظم و خواب کافی به شما کمک می کند تا این رفتارها را به عادت های طول، مدت تبدیل کنید. با گذشت زمان، این عادات به طبیعت دوم تبدیل می شوند و به کاهش وزن پایدار کمک می کنند.

خلاصه ،، اصلاح عادات غذایی، ایجاد رابطه سالم با غذا، افزایش سطح فعالیت و بهبود سبک زندگی کلی، برای کاهش وزن ضروری است.

10 غذای کاهش وزن در هر آشپزخانه هندی
8 ترفند برای تسریع آماده سازی وعده های غذایی در رژیم کاهش وزن








منبع: https://makeupandbeauty.com/mistakes-while-lose-weight/