کاشت ناخن همه چیز درباره روش های کاشت ناخن و عوارض آن


حفظ رطوبت ناخن‌ها مانع از شکستگی و ترک خوردگی آن‌ها می‌شود. برای رطوبت رسانی ناخن‌ها کافی است از کرم مرطوب کننده دست و صورت خود روی ناخن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که فقط مرطوب کننده استفاده کنید زیرا برخی از لوازم آرایشی چرب حاوی لانولین و مواد معدنی هستند که به ناخن‌های مصنوعی آسیب می‌رسانند.

  • این کار سبب نازک شدن لایه سطحی ناخن و ضعیف و آسیب پذیر شدن آن می شود.
  • طراحی رنگارنگ ناخن ها در فصل تابستان بسیار مورد علاقه دختران قرار می گیرد.
  • استون را درون ظرفی بریزید و دستتان را طوریکه تمام ناخنهایتان در ظرف قرار گیرد، داخل ظرف 6 تا 7 دقیقه نگه دارید.

پس از خشک شدن تیپ گذاری کمی مکث کنید و وارد مرحله بعدی شوید. کاشت ناخن هلویی را میتوانید در منزل نیز انجام دهید ولی اگر لوازم و وسایل آن را ندارید بهتر است از یک ناخنکار در آرایشگاه کمک بگیرید. از طرفی رسیدگی به ناخن های دست و پا یک مسئله روتین است و هر چند وقت یک بار نیاز دارد که برای اینکه زیبایی و استحکام ناخن ها از دست نرود با مراجه به سالن های زیبایی و مراکز کاشت ناخن جهت ترمیم کاشت ناخن خود اقدام کنند. امروزه بانوان بسیاری به دنبال آموزش کاشت ناخن به عنوان یک تخصص آرایشی با درآمد خوب وبالا بوده و در پی یافتن راه هایی برای بالا بردن اطلاعات و تکنیک های کاشت ناخن می­باشند. به همین دلیل این روش به افرادیکه وقت و حوصله این روش را ندارند توصیه نمی شود زیراکاشت ناخن پودری بسیار زمان بر است. پودرهای کاشت ناخن که روی ناخن طبیعی قرار می گیرد (ناخن پودری).

یک مربی خوب یک دستیار حرفه ای دارد

از طرفی به هنگام کاشت یا ریموو و ترمیم بوی آزاردهنده‌ای ایجاد نمی‌کند ژلیش ناخن نسبت به سایر روش‌ها طبیعی‌تر جلوه می‌کند و احتمال ابتلا به عفونت قارچی به دلیل نازک بودن لایه‌ها کمتر است. در بسیاری از سالن های آرایشگری یا آموزشگاه هایی که تدریس دوره های کاشت ناخن را انجام می دهند، هنرجو مجبور به خرید تجهیزات یا مواد از خود آموزشگاه می باشد. در برخی از این مکان ها هم که تجهیزات و مواد به صورت رایگان در اختیار هنرجو قرار می گیرد، معمولا مواد و تجهیزات کم کیفیت برای آموزش انتخاب می شود و همین امر به طور جدی سلامت هنرجو و حتی خود مربی را تهدید می کند. در نیل آکادمی با کیفیت ترین مواد و تجهیزات بازار برای سلامتی هنرجو در حین یادگیری و تمرین به صورت رایگان در اختیار او قرار می گیرد. همچنین سه فروشگاه واقع در بازار تهران موظف به ارائه مواد و تجهیزات با نازل ترین قیمت و تخفیف ویژه به فارغ التحصیلان نیل آکادمی می باشند و فارغ التحصیلان می توانند در صورت تمایل پس از تحقیقات خود از آنها خرید کنند. نکته ای که باید در مورد آموزش کاشت ناخن بدانید این است که کاشت ناخن مدرک فنی و حرفه ای ندارد و مدرکی که توسط این سازمان ارائه می شود مدرک آرایش و پیرایش ناخن می باشد.

اما در کاشت پودری یا همان دیپ ناخن از ماده‌ای همانند رزین به عنوان چسبی بسیار قوی استفاده می‌شود. معمولا روش آکریلیک و پودری در حالت کلی دو تکنیک مشابه و یکسان تلقی می‌شود اما کاشت پودری گاها هزینه کمتری دارد و لایه‌های استفاده بر روی ناخن ضخامت کمتری نسبت به نوع کاشت آکرلیک دارد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که کاشت پودری فعلا به تصویب وزارت غذا و دارو آمریکا نرسیده‌ است. گرچه تاکنون آسیب یا خطر جدی از آن دیده نشده است و به نظر می‌رسد مزایای بیشتری نسبت به انواع دیگر داشته باشد.

آماده سازی پودر کاشت

اولین سالن زیبایی در اواخرقرن 19 در آمریکای شمالی ظاهر شد. گرچه تاریخچه ی آرایش به گذشته های خیلی دور سرزمین مصر برمیگردد. ملکه ها و شاهزادگان در مراسمات مذهبی خود از مواد آرایشی استفاده میکردند. سالن های زیبایی بسیار مجلل وحرفه ای مانند سالن سارا حسینی، مریم رئوف، شبنم نظیف و مریم رهنما در سطح تهران تاسیس شده که خدمات بسیار متنوعی با کیفیت بالا به مراجعه کنندگان ارائه میدهند. ژل بیلدر زیرمجموعه ای از مواد ژل در کاشت ناخن است که معمولا به صورت کاسه ای در بازار عرضه می شود و علاوه بر کاشت ناخن، برای صدف سازی ناخن و همینطور در طراحی ناخن جهت برجسته سازی و شبنم گذاری نیز استفاده می شود.

همان‌طور که گفتیم، کاشت ناخن در میان بانوان طرف‌داران بسیاری را به خود جلب کرده است و بازار کاشت ناخن روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود. با این که کاشت ناخن موجب زیبایی هرچه بیشتر ناخن‌های شما می‌شود، عوارضی نیز به دنبال دارد و بهتر است قبل از انجام کاشت ناخن خود درباره این عوارض بیشتر بدانید. شناخته شدن توسط مدل ها این امکان را به شما می دهد که با ساختار ناخن آن فرد بیشتر آشنا شده و در آینده کارهای مربوط به ترمیم آن فرد را به راحتی خودتان انجام دهید.

همچنین مجبور نخواهند بود با پرداخت هزینه گزاف ساعت‌ها در سالن‌های آرایشی منتظر بمانند تا کاشت ناخن انجام دهند. بسیاری از افراد به موادی که در حین کاشت ناخن استفاده می‌شود آلرژی دارند و از این موضوع بی خبر هستند. واکنش‌های آلرژیک ممکن است در حد سوزش و خارش معمولی باشد. بنابراین بهتر است قبل از انجام کاشت ناخن از این که به مواد کاشت حساسیت دارید یا خیر اطمینان حاصل کنید.